محمدرضا آقاخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه سوخت گازوئیل خودروهای ناوگان حمل ‌و نقل عمومی که در طرح پیمایش ثبت نام نکرده اند از نخستین روز فروردین سال آینده کاهش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: رانندگان خودروهای سنگین گازوئیل سوز جاده ای، رانندگان یا مالکان خودروهای باری که در حمل بار درون شهری فعالیت دارند نیز ملزم هستند، تا 25 اسفند امسال اطلاعات خود را در سایت utcms.ir ثبت کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده سهمیه گازوئیل رانندگانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند از اول فروردین سال 96 کاهش می یابد و به تدریج از سهمیه سوخت رانندگان و مالکان خودروهایی که در طرح بیان شده ثبت نام نکرده اند، کاسته می شود.
اقاخانی یادآورشد: سوخت و انرژی متعلق به نسل های حاضر و آینده است، باید برای مصرف آن برنامه ریزی شود و قبل از اجرای طرح سوخت بر اساس پیمایش، تفاوتی بین ناوگان فعال و غیر فعال در بهره مندی از سوخت وجود نداشت.
وی تاکید کرد: بعد از اجرای این طرح، سوخت به ناوگان فعال واقعی اختصاص می یابد و محدودیتی برای ناوگان فعال براساس نیازشان وجود ندارد و از سوی دیگر در کاهش قاچاق سوخت نیز تاثیر قابل توجهی داشته است.
شمار خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل باری استان زنجان چهار هزار و 891 دستگاه است.
این استان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.