حجت الاسلام قادر احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حضور 2 روانشناس متخصص و بررسی تخصصی مشکلات خانواده از جمله مهمترین مسائل این 2 کلینیک در راستای کاهش طلاق است.
وی با بیان اینکه طلاق توافقی رو به افزایش است، گفت: با افزایش طلاق، ضروری است تا دفاتر و مراکز تخصصی مشاوره به این خانواده ها برای دست یابی به توافق برای ادامه زندگی مشترک زوج، به مسئله ورود پیدا کنند.
قاضی دادگاه های خانواده شهرستان زنجان به سایر اقدامات مهم مجتمع خانواده این شهر اشاره کرد و افزود: به دلیل آسیب های فراوان تحویل و رد هفتگی فرزندان طلاق در کلانتری ها، این موضوع با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به یکی از مهدکودک های شهر منتقل شد.
وی اظهار کرد: آموزش پیش از ازدواج در زنجان اجباری خواهد شد و آموزش مهارت های زندگی، بسیاری از معضلات زوجین را حل و از گسترش مشکلات جلوگیری خواهد کرد.
حجت الاسلام احمدی از راه اندازی مراکز مشاوره ای قبل از ازدواج خبر داد و گفت: ارائه مشاوره درست به جوان و آگاه سازی از مسائل حیاتی در زندگی مشترک، مشاوره بعد از ازدواج و قبل از طلاق نقش ویژه ای در سرنوشت زوجین خواهد داشت.
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: مشاوره بعد از طلاق و مشاوره های تربیتی فرزندان طلاق، باعث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوان آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داد و کنترل کرد، باید چشم انداز مناسب و نزدیک به واقعیتی در این راستا برای دستگاه های متولی ترسیم کرد.
به گزارش ایرنا، دادگستری استان از طریق سازمان های مردم نهاد به ویژه بنیاد کوثر، مهارت های زندگی را به گروه های هدف ارائه می کند و علاوه بر آن از نظرات کارشناسان بهزیستی، روانشناسان و اساتید دانشگاهی نیز استفاده می شود.
این آموزش ها به مدت 6 ساعت گنجانده شده که 2 ساعت آن به آموزش های حقوقی و 4 ساعت دیگر آن به آموزش های مهارت های زندگی و روانشناسی اختصاص دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.