مرتضی براری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: طی یک سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه زیرساخت های این استان صورت گرفته است که در حوزه ارتباطات سیار در این مدت بیش از 559 سایت در استان نصب و راه اندازی شده است.
وی اظهارکرد: 166 سایت در نسل 2، 193 سایت نسل سوم، 177 سایت نسل چهارم و 23 سایت نسل چهارم ثابت و بیش از 100 سایت نیز طی ماه های آینده در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.
براری تاکید کرد: ICT یکی از مهمترین زیر ساخت ها و موتور توسعه است و در عمل زیر ساخت هایی برای رونق اقتصادی فراهم شده است که می توانیم با همکاری همه دستگاه های اجرایی سبد درآمدی جدیدی در حوزه ICT خلق کنیم.
معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استان ها گفت: برای اینکه بتوانیم از این زیرساختها خلق ثروت کنیم 16 طرح را در استان زنجان آغاز کردیم که چهار طرح در دانشگاه انجام می شود چرا که هدف تولید ثروت در دانشگاه هاست.
براری تاکید کرد: یکی از مزیت های استان زنجان دانشگاه ها و دانشجویان هستند که سرمایه به شمار می روند و اقتصاد مقاومتی این است که باید از ظرفیت دانشگاه برای این پروژه انجام شود.
وی ادامه داد: با کمک گردشگری و صنایع دستی 16 پروژه نهایی شده است که امید می رود با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی تا پایان سال آینده شاهد سبد درآمدی ICT برای استان و خلق کسب و کار و ایجاد اشتغال باشیم.
وی افزود: وجود 62 هزار دانشجو در زنجان گنجی برای این استان محسوب می شود و سرمایه و فرصتی برای توسعه استان است که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

*** راه اندازی پست مالی پس از سه سال تلاش محقق شد
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست گفت: سه سال به دنبال راه اندازی پست مالی با اتحادیه جهانی بودیم که این گشایش در پست ایران ماه گذشته انجام شد.
وی به گشایش هایی که برای شرکت پست در یک سال اخیر پس از برجام اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: برنامه هایی را طی سه سال گذشته آغاز کردیم که مشکلی که برای ارسال مرسولات وجود داشت، حل شد.
مهری تاکید کرد: در زمان حاضر یک خط هوایی به پنج خط و 58 مسیر بین المللی به 103 مسیر افزایش یافته که موجب سرعت سیر مرسولات در دنیا، کاهش هزینه ها و کاهش آسیب به مرسولات شده است.
وی، به کنگره جهانی پست اشاره کرد و افزود: این کنگره با حضور قدرتمند ایران برگزار شد و سه پیشنهاد ایران در اتحادیه به تصویب رسید و پس از 12 سال ایران توانست عضو شورای راهبری اتحادیه جهانی پست با 103 رای از 140 کشور شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست گفت: توانستیم پس از برجام در ارتباطات، توسعه یافته و توافق نامه هایی را با کشورهای اروپایی و منطقه به امضا برسانیم.
مهری ادامه داد: نمایشگاه مشترک تمبر با حضور پنج کشور اروپایی و منطقه در ایران برای نخستین بار برگزار شد.
وی یادآورشد: با توافق انجام شده با کشور عراق، برای نخستین بار برقراری سرویس ترانزیت بین المللی طی ماه گذشته برقرار شد که افغانستان و سوریه نیز متقاضی هستند تا مرسولات آنان از طریق ایران انجام شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست گفت: ایران در کنگره 2017 میزبان خواهد شد و میزبانی کشورهای اقیانوسیه و آسیا را برعهده خواهد داشت.
مهری خاطرنشان کرد: سرویس پست سفارشی در دولت تدبیر و امید 56 درصد، ویژه 48 درصد، امانت و بسته 77 درصد، سرویس های الکترونیکی 297 درصد، واحدهای پستی ارائه کننده خدمات الکترونیکی 95 درصد، پهنای باند اینترنتی به جهت هوشمند سازی پست 4.5 برابر رشد داشته است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.