به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: امروزه نگاه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر استفاده از تلفن های ثابت، همراه و اینترنت ایجاد شغل و رونق کسب و کار است که برای رسیدن به این هدف زیر ساخت های آن در استان زنجان را گسترش می دهیم.
وی به پروژه' تکاپو' اشاره کرد و یادآورشد: این پروژه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی اجرا می شود که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه هاست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیر ساخت های استان زنجان به لحاظ شبکه فیبر نوری و پهنای باند گسترش یافته است که امکان فعالیت در زمینه الکترونیکی فراهم شده است.
واعظی تاکید کرد: باید امکانات اولیه و زیرساخت های لازم برای روستائیان فراهم شود تا به لحاظ کمبود این امکانات اقدام به مهاجرت نکنند.
وی اظهارکرد: سیاست دولت یازدهم فراهم کرن زیرساخت های مورد نیاز در خصوص گاز، برق، آب و در حوزه ارتباطات نیز بهره مندی از تلفن در مناطق روستایی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدامی که در دولت تدبیر و امید آغاز شده است تمرکز برای بردن خدمات اینترنتی به مناطق روستایی است تا نیازمندی های خود را از خدمات کشاورزی، آموزشی، سلامت و تجارت الکترونیک دریافت کنند و بدون واسطه با بازارها مرتبط شوند.
واعظی ادامه داد: امیدواریم در این سیاست جدی برای رونق کسب و کار و ایجاد شغل، سهم خود را در استان زنجان ادا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است کاری که کلیت نظام با مدیریت و توجه رهبر فرزانه انقلاب و حمایت از تیم مذاکره کننده، همکاری و همفکری قوای سه گانه، نهادهای نظامی و انتظامی و مقاومت مردم در مقابله با تحریم ها انجام دادند، نتیجه برداشته شدن تحریم ها شد و حقوق هسته ای به قوت خود باقی ماند و گشایشی در کشور به وجود آمد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمان حاضر تحریم هایی که مربوط به موضوع هسته ای بود، برداشته شد، تحریم های دیگری را از ابتدای انقلاب به دلیل نوع نگاه خصمانه آمریکا به نظام و انقلاب اسلامی وجود داشت و ایران از طرف برخی کشورهای غربی همواره مورد تحریم های ظالمانه بوده است.
واعظی افزود: آنچه که تیم مذاکره کننده از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای مذاکره اذن داشتند، فقط در رابطه با موضوع هسته ای بود و طبیعی است که فقط این موضوع بررسی می شود.
وی ادامه داد: نتیجه مذاکره با 5+ 1 و برجام در برداشته شدن تحریم های هسته ای بود که مربوط به مساله گاز، نفت، پتروشیمی، بانکی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و دیگر مسائل در خصوص قطعات و اقلام بود، که خوشبختانه تحریم این موارد برداشته شده است.
واعظی تاکید کرد: الان در زمینه نفت هیچ محدودیتی برای تولید، صادرات و قراردادها نداریم خوشبختانه صادرات نفت طی ماه گذشته رکورد را در طول سال های بعد از انقلاب زد و تولید به 2 میلیون و 950 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توافق دیگر انجام شده با اوپک و کشورهای غیر اوپک این بود که با ایران رایزنی بسیار خوبی را داشتند که نتیجه آن افزایش 15 درصدی قیمت نفت شد.
واعظی خاطرنشان کرد: زمانی که در اوپک صادرات و یا تولید نفت را در دنیا کاهش دادیم، تولید نفت و سهیمه ایران به سهمیه قبل از تحریم برگشت، که توفیق بسیار بزرگی بود و در تولید و صادارت نفت و پتروشیمی موفق هستیم.
وی به قرارداد 200 هواپیمای منعقد شده اشاره و این اقدام را در 37 سال گذشته بی سابقه بیان کرد و افزود: بازپرداخت این تعداد هواپیما با پول درآمد خود هواپیماها ظرف 18 ماه خواهد بود و این اعتباری است که ایران در عرصه بین المللی بدست آورده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 700 بانک با 240 بانک خارجی روابط کارگذاری دارد و نتیجه برداشته شدن تحریم ها موجب شده تا تورم از 40 درصد به زیر هشت درصد کاهش یابد.
واعظی یادآورشد: امسال در شاخص کشاورزی تحول خوبی بدست آمد ،کشاورزان رضایت بالایی دارند، پول گندم هایی که خریداری شده بود، پول پرداخت شد.
وی افزود: شاخص بخش اقتصادی به بالای 7 رسیده و در منطقه و دنیا کمتر کشوری به این شاخص رسیده است ومی توانیم آینده خوبی را به مردم وعده بدهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیکاری انباشته شده 8 سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال 700 هزار شغل ایجاد کردیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه برخی جریان ها، گروه ها و احزاب از حالا به استقبال انتخابات می روند و آنچه که دستاوردهای نظام است می خواهند خنثی کنند و زیر سوال ببرند در حالی که این دستاوردها متعلق به دولت، مردم و نظام است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرحوم آیت الله هاشمی با رحلت خود وحدت مجددی در کشور آفرید، این مرحوم تکیه گاه نظام، مشاور امین رهبر و دلسوز مردم بود.
واعظی اظهارکرد:جای خالی مرحوم هاشمی به راحتی پر نمی شود فقدان وی نیز باعث وحدت و همدلی شد تا کشور به راحتی مسائل و مشکلات را حل کند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.