علاءالدین کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خیر با پرداخت 200 میلیون ریال توانست اعضای هفت خانواده را به هم برساند.
کریمی تصریح کرد: نقش تشکل های مردم نهاد، فعالان فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، معتمدان شهر و مسئولان در موضوع کمک به زندانیان جرایم غیر عمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در فرهنگ سازی مسائل اجتماعی، گفت: فرهنگ کمک های مردمی به زندانیان به واقع کمک به حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش ناهنجاری در جامعه است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تاکید کرد: یکی از مسائلی که در صورت مدیریت ناصحیح تبدیل به معضل در جامعه می شود، خانواده زندانیان در بند هستند، چراکه این افراد در معرض بیشترین ناهنجاری ها قرار دارند.
کریمی تاکید کرد: اکثر خانواده های این محکومان بی بضاعت محسوب و نیازمند توجه ویژه هستند.
وی به تعدادی از خطرهایی که در کمین این خانواده هاست اشاره کرد و افزود: فرار از خانه، ترک تحصیل و اعتیاد از جمله این مشکلات بوده و لازم است مسئولان امر با دقت و حساسیت بیشتری در این حوزه عمل کنند، تا این خانواده ها با آسیب اجتماعی مواجه نشوند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش جرایم در حوزه اجتماعی باید متولیان و خانواده ها از حیث فرهنگی - تربیتی اقدام های پیشگیرانه را در محیط خانواده انجام دهند.
کریمی با مقایسه آماری تعداد زندانیان استان با سایر نقاط کشور، گفت: با توجه به موقعیت فرهنگی و رعایت ارزش های دینی توسط اکثر مردم، زنجان در این حوزه در ردیف های آخر آماری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.