داودکارگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد تولیدی قبل از آغاز کار خود باید دوره های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این آموزش‌ها شامل، قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است که دوره های مورد نیاز این افراد به طور مستمر توسط اداره استاندارد سازی و آموزش این اداره کل برگزار می شود.

 این مسؤول ادامه داد: عملکرد صحیح و نظارت دقیق مدیران کنترل کیفیت واحد تولیدی بر روی فرآورده های تولیدشده مطابقت آنها با استانداردهای ملی مربوطه رابطه مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده و بر این مبنا کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیت‌های آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، یکی از برنامه های این اداره را آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته گروه‌های هدف یاد شده پنج هزار و ۶۴۲ نفر ساعت آموزش سپری کردند.  

وی اظهار داشت: مدیران کنترل کیفیت، نقش مهم و موثری را با نظارت بر روند تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد ایفا می کنند و آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسؤول ادامه داد: آموزش و ارتقای آموخته‌های مدیران کنترل کیفیت، تأثیرات بسیار موثری در امرکیفیت کالاهای تولیدی استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه به مدت حداقل ۱۶ ساعت در طی یکسال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.