رامین میرزایی روز سه‌شنبه با تشریح نقشه راه استان در سال ۹۹، اظهار داشت: از مجموع ۲۸ پروژه تولیدی اعم از صنعت و کشاورزی استان برای سه هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که از مجموع سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده نزدیک به ۵۰ درصد آن آورده بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه استان با اسناد بالادستی از جمله آمایش سرزمین، منطبق شده است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید بخش خصوصی، اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا و حمایت از کارآفرینی‌های دانش‌بنیان از مهمترین اولویت‌های استان در سال جاری است.

میرزایی گفت: از مجموع پروژه‌های زیربنایی استان زنجان در سال جهش تولید می‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ریلی، تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری و توجه به تولید مسکن اقشار کم‌درآمد اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: طی تصمیمات اتخاذ شده در سال جاری، روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه چهار گزارش مجزا در استان زنجان تولید شده است، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها شامل برنامه‌های جهش تولید در سال۹۹، نقشه راه نظام اداری، بررسی موانع و مشکلات جهت تولید در سطح ملی و استانی و بررسی و اتخاذ تدابیر مهم اقتصادی استان در دوران پساکرونا است.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صنعت سرب و روی استان، ابراز کرد: در جهت کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در شهرک صنعتی روی و استفاده از منابع معدنی معطل شده در این شهرک به میزان هشت میلیون تُن پسماند، یکی از آرزوهای دیرین زنجانی‌ها تحقق یافت که پسماند سرب و روی زنجان مدیریت شده و بخشی به چرخه تولید مجدد باز خواهد گشت.

وی با تاکید بر تلاش برای تحقق و دریافت مازاد درآمد استان، گفت: در سال ۹۸ درآمد مصوب استان ۱۰۰ درصد انجام پذیرفته و علاوه بر آن ۴۱ درصد مازاد به میزان ۴۹۵ میلیارد تومان تحقق یافته که جزو استان‌های برتر در کسب درآمد بودیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های جهش تولید در استان، اصلاح ساختارهای اداری دست و پاگیر با توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک و برون‌سپاری خدمات دولتی در دستور کار سال ۹۹ شورای راهبری و توسعه مدیریت استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.