دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان با ابراز نگرانی از افرایش شمار مبتلایان به کرونا طی هفته های آینده افزود: هر چند آمارها از روند نزولی ابتلا به این نوع بیماری در سطح استان حکایت دارد اما نباید این وضعیت گول زننده باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی در روند بازگشایی کسب و کارها باید محتاطانه عمل کرد چراکه به طور طبیعی آثار این موارد طی روزها و هفته های آینده خود را نشان خواهد داد و در این ارتباط نگرانی ها بسیار جدی است.

این مسؤول با بیان اینکه روند پذیرش بیماران در نقاهتگاه های استان چندان مطلوب نیست، گفت: این مراکز آنگونه که باید و شاید مورد استقبال گروه‌های هدف قرار نگرفته است.

قزلباش افزود: با امکانات خوبی که در این نقاهتگاه‌ها به ویژه در شهرهای زنجان، خدابنده و ابهر در حد هتل های بسیار با کیفیت برای این گروه‌ها مهیا شده و انتظار بر این است که با اقبال مواجه شود و در این ارتباط نقش فرمانداران بسیار تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان همچنین با اشاره به بازگشت ارائه خدمات عادی در بیمارستان های این استان نیز گفت: خدمات مورد نیاز بیماران را نمی توان با تاخیر انجام داد، هر چند با بحران کرونا درآمدهای بیمارستانی نیز به شدت با کاهش مواجه شده و این مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با شیوع کرونا ارایه بسیاری از خدمات مورد نیاز بیماران و مراجعه کنندگان به دلیل واگیری این بیماری امکان پذیر نبود که با سازو کارهای انجام شده این مهم به روال عادی خود بازگشته است.

قزلباش افزود: فرمانداران این استان در راستای ارائه خدمات عادی به بیماران در بیمارستان‌ها یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند و عموم مردم باید توجه داشته باشند که بخشهای مربوط به کرونا در بیمارستانها به طور کامل ایزوله شده است هرچند باید از مراجعه بی مورد و غیرضروری به این مراکز خودداری کرد.

این مسؤول، تعداد بستری های کرونایی های در استان اوایل اردیبهشت امسال در یک روز ۳۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: امسال در بیستم همین ماه ۵۰  بیمار در یک زمان در بیمارستانها بستری بودند که بخش عمده ای از آنها به بیمارستان ولی عصر (عج) باز گردانده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: موارد فوتی و بستری مثبت کرونایی در این استان کاهش یافته و تک رقمی شده است و از هشت هزار مورد تست سرپایی کرونا، یک‌هزار و ۶۰۰ نفر مثبت بوده و بیش از ۵۰ درصد از این تعداد بدون علامت هستند که به دلیل بستری در منزل بیش از ۳۵ درصد اطرافیان خود را می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.