فرحناز فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ادامه روند آموزش و پیشگیری از بازگشت به بیسوادی، در اولین گام، فیلم‌های آموزش دوره سوادآموزی در پورتال آموزش و پرورش استان بارگذاری و توسط کارشناسان مناطق به آموزش دهندگان و سواد آموزان به منظور بهره برداری اطلاع رسانی شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از جامعه مخاطب حوزه سوادآموزی، افرادحاشیه نشین و یا روستایی هستند و امکان دسترسی به فضای مجازی یا سایت اداره کل را ندارند، بر این مبنا فیلم های آموزشی دوره‌ی سواد آموزی لوح و قلم در قالب (DVD) آماده و بین سواد آموزان مورد نظر در نواحی و مناطق استان توزیع شد.

این مسؤول ادامه داد: به منظور همراهی و رصد آموزش، یکی از روسا و کارشناسان معاونت سوادآموزی در گروه ها یا کانال های تشکیل شده عضو بوده و روزانه عملکرد آموزش دهندگان، فیلم ها و تدریس و صوت‌های مربوطه را رصد و گزارش می کنند.

وی اظهار داشت: آماده کردن نمونه سوالات، مطالب مکمل و تکثیر و بسته بندی آنها از دیگر اقدامات معاونت سوادآموزی استان است که با همکاری کارشناسان مناطق و آموزش دهندگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اختیار سواد آموزان قرار گرفته است.

فتحی، تماس ها و پیگیری های تلفنی آموزش دهندگان را از دیگر اقدامات در حوزه سواد آموزی با شعار "سواد آموزی گامی بدون توقف" عنوان کرد و افزود: در این خصوص فعالان  سواد آموزی به منظور نظارت و پیگیری امور آموزش سوادآموزان، نظارت تلفنی را در سرلوحه برنامه های روزانه خود قرار داده اند.

این مسؤول ادامه داد: تمامی تلاش معاونت سوادآموزی با همراهی کارشناسان مناطق و نواحی بر این است تا وقفه ای در آموزش سوادآموزان در دوره های مختلف ایجاد نشود و این مقوله مهم در استان با شعار "سواد آموزی گامی بدون توقف" با جدیت بیشتری ادامه یابد.

وی اضافه کرد: سواد آموزی در سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال متناسب با فرآیندهای تعریف شده برای گروه‌های هدف برگزار می شود و در این میان راه اندازی مراکز یادگیری در راستای تحقق شعار آموزش برای همه گامی است که یونسکو در کاربردی کردن آموزش و بزرگسالان و ترویج یادگیری گام برداشته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ریشه کنی بی‌سوادی از برنامه های مهم و راهبردی است که در این راستا شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزارو ۳۱۲ بی‌سواد و یا کم‌سواد طبق برنامه اعلام شده در زنجان تحت آموزش‌های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفته اند.  

به گفته فتحی، رسالت آموزش سواد آموزان در هیچ برهه ای و تحت هیچ شرایطی از سوی آموزش دهندگان استان فراموش نشده و همه با همراهی و هم اندیشی به منظور استفاده از شرایط تهدید و تبدیل آن به فرصت آموزشی جدید تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.