جواد تاراسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون‌یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، افزود: هم اکنون اکیپ‌ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت بوده و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا مراتع و مزارع آلوده به این آفت کانون یابی و با پرچم آبی رنگ و پس از سم پاشی محل مورد نظر با پرچم قرمز رنگ علامت گذاری می شود تا دامداران و زنبورداران جهت جلوگیری از آثار سم پاشی به این منطقه وارد نشوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان طارم در شمال استان زنجان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی خاص مرکز ملخ های شاخک بلند و کوتاه از جمله ملخ مراکشی است و شناسایی کانون های تخم ریزی ملخ ها و اجرای به موقع عملیات سمپاشی موجب دفع خطر حمله ملخ ها به مراتع و مزارع می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت "سن" گندم در سطح ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع این استان انجام می‌شود.

وی  با بیان اینکه آفت "سن " از موانع تولید گندم است، گفت: سال گذشته در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل مبارزه با سن گندم شد که هدف‌گذاری امسال کنترل ۲۰ هزار هکتار سن مادر و ۱۱۵ هزار هکتار نیز پوره است.

تاراسی اظهار داشت: سم مورد نیاز برای مقابله با آفات در مزارع و مراتع استان تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.