مهران زرگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باشگاه‌های ورزشی از پنجم اسفندماه سال قبل برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیل شده و موسسان، مدیران و مربیان فعال در این باشگاه‌ها به لحاظ کسب درآمد متضرر شده‌ و روزهای سختی را می‌گذرانند که ارایه این تسهیلات در این برهه از زمان، برای این قشر، بسیار گره‌گشا خواهد بود.

وی از مسوؤلان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز که در روزهای سخت کرونایی در پی حمایت و رفع مشکلات باشگاهداران و مربیان بودند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با ارایه این تسهیلات در نظر گرفته شده تا حدودی ضرر و زیان وارده به این قشر جبران شود.

زرگری تاکید کرد: باشگاه‌داران و مربیان به خاطر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی دچار ضرر و زیان و بحران مالی شده‌اند اما نشان دادند که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با جدیت در کنار مسوؤلان و مردم هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح استان زنجان وجود دارد، افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، قریب ۸۰۰ مربی زن و مرد از طریق کار و فعالیت در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، ارتزاق می‌کردند که در زمان حاضر با مشکل مالی و معیشتی مواجه هستند.   

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان به اهمیت و ارزش کار و تلاش مربیان باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: این هیات از مدیران و موسسان باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام انتظار دارد نسبت به بیمه کردن مربیان خود، توجه جدی داشته باشند.

زرگری با تاکید بر اینکه مربیان مظلوم واقع شده اند و بسیاری از آنان از امنیت شغلی برخوردار نیستند، افزود: این قشر با حداقل حقوق در باشگاه ها کار و تلاش می کنند که لازم است وضعیت بیمه آنان سامان پیدا کند.

وی تصریح کرد: این هیات با تامین اجتماعی زنجان، رایزنی کرده است تا مربیان کارت دار بتوانند حداقل خود را بیمه خویش فرما کنند اما لازم است با مساعد شدن شرایط و عبور از بحرانی که این روزها ویروس کرونا ایجاد کرده است، نسبت به تنظیم قرارداد کاری بیمه ای، امنیت شغلی آنان تضمین شود و انگیزه شان برای تربیت ورزشکاران فخرآفرین و توانمند، دوچندان شود.

زرگری، داشتن بانک اطلاعاتی مربیان را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: نداشتن بانک اطلاعاتی مربیان، ضعف است و ویروس کرونا توانست این را به وضوح نشان دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.