حامد سرائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف اینترنت کاربران نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: این رشد، حاصل افزایش رویکرد کاربران به استفاده از شیوه‌های ارتباط ویدئویی، آموزش مجازی و رسانه‌های اینترنتی به دلیل خانه‌نشینی بوده است.

سرائی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد تلاش‌های مستمر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نتیجه‌بخش بوده و توانسته با افزایش ضریب نفوذ و همچنین زمینه‌سازی برای توسعه کاربردهای اینترنت و محتوای الکترونیک، مسیر پیشرفت این حوزه را فراهم و اهداف کلی را محقق کند.

مسؤول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با پیدایش بیماری کرونا و تبعات اجتماعی و بهداشتی آن کاربران در سطوح مختلف، اقبال بیشتری به استفاده از اینترنت حتی برای کاربردهای تماشای فیلم آنلاین، خریدهای اینترنتی، برقراری تماس‌های برخط، انجام امور بانکی به صورت الکترونیکی و موارد مشابه نشان داده‌اند.

وی افزود: این امر، حاکی از افزایش نفوذ کاربردهای اینترنت در بین کاربران و به تبع آن افزایش نیاز به محتواسازی و بسترسازی است.

سرائی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان جهت افزایش ظرفیت پهنای باند موجود، اظهار داشت: با تلاش مدیریت زیرساخت استان این ظرفیت از ۴۰ گیگابیت برثانیه در سال۱۳۹۷ به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت و میانگین پهنای مصرفی استان از ۱۳.۲ گیگابیت بر ثانیه در سال ۱۳۹۷به حداکثر ۴۹.۳۶ گیگا بیت بر ثانیه در ایام شیوع بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هنوز کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت پهنای باند استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسؤول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خاطرنشان کرد: این خبر، نویدبخش بازاری پُررونق برای تولیدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات محتوایی و آموزشی و ارتباطات صوتی و تصویری، تولیدکنندگان نرم‌افزارهای مرتبط با دولت الکترونیک و کاربردهای الکترونیکی شدن فرآیندهای سنتی و فروشگاه‌ها و توسعه‌دهندگان تجارت الکترونیک است.

وی افزود: گروه مذکور می‌توانند در سال ۱۳۹۹ که به عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است از ظرفیت موجود در استان به بهترین نحو، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.