فتح ‌الله حقیقی روز پنجشنبه در ادامه ملاقات ها و ارتباط های مردمی مستمر خود با اقشار مختلف مردم، برای دومین بار پای تلفن سامانه سامد نشست.  

در این حضور ۲ ساعته استاندار زنجان در سامانه سامد، ۲۷ نفر از شهروندان در ارتباط مستقیم تلفنی با نماینده عالی دولت در استان، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.  

گفتنی است در این ارتباط تلفنی، شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز برای تسهیل و تسریع در حل مسائل و مشکلات شهروندان حضور داشتند.  

عقب افتادن چهار ماه حقوق کارکنان اتاق اصناف زنجان و رعایت نشدن ضوابط ابلاغی در خصوص فراهم کردن زمینه دورکاری و حضور یک سوم و دو سوم کارکنان در محل کار برای پیشگیری از شیوع کرونا در این مرکز، افزایش قیمت اقلام و مواد مورد نیاز در نانوانی ها و عدم افزایش نرخ نان در استان و افزایش ۳۰ درصدی حق بیمه خویش فرمایی تامین اجتماعی از جمله مسائلی بود که شماری از تماس گیرندگان درخواست رسیدگی به آن ها را داشتند.  

همچنین نماینده کارگران فصلی شهرداری زنجان نیز در تماس خود مشکلات قرارداد ۶۰ تن از کارکنان فصلی فضای سبز این شهرداری را تشریح کرد. به گفته نماینده کارگران فصلی شهرداری زنجان، انقعاد قرارداد فصلی جایی در قانون کار ندارد و همین امر باعث شده تا آنان نتوانند از حقوق قانونی خود بهره مند باشند.

افزایش عوارض مربوط به ساخت و ساز از سوی شورا و شهرداری خرمدره، تاخیر در تکمیل آپارتمان های تعاونی مسکن علوم پزشکی، مشکل آب شرب روستاهای کلیسا در شهرستان ماهنشان و چقلوی سفلی و وجود برخی مشکلات در خدمات شهری از قبیل عدم لکه گیری و آسفالت مناسب برخی معابر موارد دیگری بود که از سوی شهروندان در تماس تلفی با استاندار مطرح شد.  

تعداد از تماس گیرندگان نیز متقاضی فرصت شغلی و رفع مشکلات معشیتی خود بودند.

استاندار زنجان در پایان این ارتباط تلفنی ۲ ساعته، دستورات لازم را برای حل مشکلات طرح شده صادر کرد. 

حقیقی در خصوص مسائل قرارداد فصلی کارگران شهرداری نیز معاون هماهنکی امور عمرانی خود را مأمور کرد تا با مکاتبه با معاونت عمرانی وزارت کشور، حل معضل قراردادهای فصلی که یک مشکل کشوری است را پی گیری کند. 

گفتنی است است علاوه بر برگزاری منظم برنامه های ملاقات مردمی با اقشار مختلف مردم، استاندار زنجان مدیران دستگاه های اجرایی را مکلف کرده است تا با حضور منظم در سامانه 'سامد' پاسخگوی سوالات و مسائل مردم باشند.

به گزارش ایرنا، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با شماره ۱۱۱ این امکان را برای شهروندان فراهم کرده است تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از مجموعه دستگاه های دولتی منعکس کنند و دستگاه های اجرایی بر اساس نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری موظف هستند در کوتاه ترین زمان، پاسخگوی شهروندان باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.