به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اگر روزی قرار باشد عملکرد مردم استان را در زمینه مقابله با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار دهیم، خواهیم دید که مردم زنجان برای کنترل بیماری کرونا عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

قزلباش با یادآوری اینکه بعد از گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در دنیا، هنوز هیچ‌گونه دارو و واکسنی برای کنترل و مهار آن عرضه نشده است، تصریح کرد: در چنین شرایطی باید بتوانیم به توصیه‌هایی که در خصوص خودمراقبتی و دیگرمراقبتی می‌شود، توجه کنیم. حال اینکه سازمان جهانی بهداشت نیز در این خصوص توصیه کرده است با مدیریت، این شرایط را سپری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه امروز برای کنترل بیماری کرونا هیچ‌کدام از شرایط ایجاد ایمنی به صورت طبیعی و مصنوعی تا به امروز فراهم نشده است، ادامه داد: بنابراین تنها راهکار کنترل این بیماری فعلاً خود مراقبتی و دیگر مراقبتی بوده و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مواردی چون اجرای طرح‌های غربالگری و تست از بیماران سرپایی را کماکان ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه تا به امروز روش‌ها و پروتکل‌های مختلفی برای مقابله با این بیماری اجرا شده اما مطمئن‌ترین راه، همان قطع زنجیره این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز در مجموع ۲۳۰۴ نفر در زنجان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۳۳ نفر مربوط به مبتلایان قطعی به این بیماری بوده و ۶۳۴ نفر از این بیماران نیز پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.