محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات ۶ پرونده ارجاع داده شده به مراجع قضایی استان زنجان درباره رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است.
وی یادآوری کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال یک هزارو ۲۵۰ بار از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی نظارت و بازرسی شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی این بازرسی ها هشت هزارو ۲۳۹ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.
به گفته حاج کاظمی این فرآورده های غیربهداشتی ضبط و معدوم شده پنج هزار و ۱۸۴ کیلوگرم از رستوران ها و ۲ هزار و ۱۸۲ کیلوگرم از مراکز توزیع  و عرضه بوده است.
وی ادامه داد: طی این نظارت و بازرسی‌ها نیز ۱۲۰مورد، برخورد با خودروهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیرمجاز انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۸۵ مورد از فرآورده های خام دامی درباره بهداشتی و قابل مصرف بودن آن نمونه برداری شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: شهروندان گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان از یک هزار و ۳۲۲ واحد تولید، نگهداری، توزیع  روزانه توسط ۹ اکیپ بازدید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.