علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با پیگیری های متعدد، اقدامات فنی بازرگانی و تشکیل جلسات متعدد و پس از اخذ موافقت‌های لازم از سازمان گمرک محقق شده است.
وی تاکید کرد: پس از محموله خاک سنگ روی صنایع سرب و روی استان زنجان، محموله خمیر کاغذ شرکت راشا کاسپین زنجان که در گذشته از طریق مرز زمینی و ناوگان جاده ای از کشور ترکیه وارد می شد، به شبکه ریلی جذب شد.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: نخستین پارت ۲۰ واگنی این محموله در ایستگاه بناب تخلیه و به صورت ترکیبی به خط تولید این کارخانه ارسال شد.
خدایی ابراز امیدواری کرد، با پیگیری و ایجاد رضایتمندی مضاعف در صاحبان بار، این روند ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: واگن‌های تخلیه شده وارداتی به صورت ۲ سر بار به کشور ترکیه اعزام خواهد شد.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: با جذب محموله شمش صادراتی شرکت های وارد کننده خاک، همه واگن‌های وارداتی به صورت صادرات بار اعزام خواهد شد.

خدایی تاکید کرد: در سال جدید با همکاری گمرک استان زنجان و مشارکت شرکت های بازرگانی، در تلاش هستیم که خط صادراتی مسیر بناب _ سرخس را نیز با بهره گیری از واگن‌های امدادی (cis) فعال کنیم. 
وی اظهار داشت: طی چند روز گذشته به صورت آزمایشی واگن های مسقف و لبه بلند روسی با محصولات تولیدی شرکت های لوله و اتصالات آبیاری به مقصد تاشکند ازبکستان بارگیری شد.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ۰۷۱۰ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.