حجت‌الاسلام علی خاتمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت: مردم، قدردان خانواده شهیدان هستند و همه ما وظیفه داریم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خون شهدا، حرف اول را می‌زند و لذا باید قدردان این خون‌ها باشیم تا فرهنگ شهدا در جامعه، زنده بماند.

خاتمی افزود: امنیت، اقتدار و استقلال امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، مرهون خون مطهر شهدا است و شهدا چشم و چراغ جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز جوانان باید مسیر و آرمان شهدا را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، اظهار داشت: خون‌های بسیاری برای این انقلاب ریخته شده و امروز همه باید برای اقتدار این کشور تلاش کرده و آن را تثبیت کنیم.

خاتمی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد: نام شهید سلیمانی برای دشمن، سنگین‌تر و سخت‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود.

استان زنجان، پیشتاز ایثار اجتماعی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: این استان همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، پیشتاز امر ترویج ایثار اجتماعی بوده است.

علی کاظمی اظهار داشت: عملیات‌های بسیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس در ماه اسفند انجام شده و شهدای بسیاری در این ایام، جان خود را فدای استقلال و دفاع از کشور کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان سه هزار شهید، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که بیش از ۵۳۰ شهید استان در اسفند ماه به شهادت رسیده‌اند.

کاظمی گفت: خادمان شهدا به رسم سنت حسنه، همه‌ساله در ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید را با اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کردند اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به لحاظ حفظ سلامت جامعه، این برنامه‌ها به صورت متفاوت و مجازی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به ترویج ایثار اجتماعی، اظهار داشت: استان زنجان با تاسی از سیدالشهدا(ع) به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همواره در خصوص ایثار اجتماعی پیشتاز بوده و امسال نیز برنامه‌های گرامیداشت ۲۲ اسفند با شعار «ایثار جاری است و راه شهیدان ادامه دارد» دنبال می‌شود که امیدواریم خروجی این برنامه‌ها در راستای برگزاری به نحو احسن کنگره شهدای استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: فضای شهر زنجان با توجه به شهادت سردار سلیمانی، عطرآگین شد که نشان از ولایتمداری شهروندان است.

کاظمی ضمن سپاس از اجرای نهضت دیدار با خانواده معظم شهدا، خاطرنشان کرد: در طول سال، ۶ هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز به اقدامات این نهاد در راستای گرامیداشت روز شهدا اشاره کرد.

سرهنگ قاسم محمدی گفت: احیای فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و بازخوانی آرمان‌های شهدا از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بنیاد حفظ آثار استان همواره در تلاش است تا آثار و خاطرات شهدای گرانقدر را به چاپ برساند.

وی اظهار داشت: در سال جاری و به مناسبت گرامیداشت روز شهدا ۲ کتاب به نام‌های «دشت لاله‌ها» و «سیب‌های حبیب» اثر نویسندگان حوزه دفاع مقدس زنجانی به چاپ رسیده و رونمایی می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان نیز از رونمایی شناسنامه شهدای استان خبر داد و گفت: اولین بار طرح رونمایی از شناسنامه شهدا در زنجان اتفاق افتاد که این کار با تاسی از آیه قرآن کریم در خصوص شهدا زنده هستند، انجام می‌شود.

در این مراسم از یادمان امام جمعه فقید و شهدای حفاظت شخصیت و شهدای ستاد نماز جمعه و چند کتاب، نرم‌افزار و فیلم در حوزه ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی با عنوان مشتری و چند اثر در این زمینه به مناسبت روز گرامیداشت شهدا رونمایی شد.

همچنین از چند تن از فعالان حوزه ایثار و شهادت استان نیز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.