مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: به برکت این طرح برای یک هزار و ۴۴۲ نفر در روز، اشتغالزایی ایجاد شده است.

خلیل آقاجانلو خاطرنشان کرد: مساحت این طرح، ۲ هزار و ۱۰۷ هکتار است.

وی اظهار داشت: کنترل، رسوب و کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش از جمله اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، توزیع و غَرس بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال را یکی از مهمترین اقدامات هفته منابع طبیعی در سطح این استان خواند و گفت: جنگلکاری نیز از فصل پاییز آغاز و در ۲۰۰ هکتار انجام شده است.

وی، اُرس و بنه را از گونه‌های بومی استان خواند و اظهار داشت: علاوه بر این ۲ گونه ارزشمند بومی، گونه سرو، کاج، صنوبر، ون، افرا، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و ارغوان نیز از جمله نهال‌های غرس شده در هفته منابع طبیعی است.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: امسال در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ثبت‌نام و توزیع نهال‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.