مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز یکشنبه در مراسم اعزام کاروان تجهیزات ۴۰ مدرسه روستایی استان با اشاره به اینکه رویکرد کنونی این اداره‌کل موجب انجام کارهای مشترک بین دستگاه های مختلف در استان شده است گفت: در سایه این اقدامات مشترک فعالیتهای ارزشمندی به واسطه برخورداری از روحیه هم‌گرایی در استان محقق شده است.

ابراهیم رفیعی افزود: شورای آموزش و پرورش یک نهاد قانونی تصمیم‌گیر در استان است که در این راستا پیشنهادی به اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داده شد و با توجه به اینکه بخش بزرگی از جامعه هدف این اداره کل، در روستاها قرار دارد، تصمیم گرفته شد که ۲ اداره ‌در کنار هم و در قالب تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، به جوامع هدف خدمات ارائه شود.

وی اضافه کرد: روند فعالیت خانه‌های ورزش روستایی که در داخل مدارس قرار دارد، در ساعات رسمی و اداری، دانش‌آموزان از این امکانات استفاده خواهند کرد و بعد ازظهرها نیز اولیای همین دانش‌آموزان با استفاده از این امکانات به امر ورزش می‌پردازند و معتقدیم این  کار ارزشمندی است که می‌تواند در کل روستاهای کشور به اجرا گذاشته شود.

این مسؤول ادامه داد: نقش تربیت بدنی و مسابقات ورزشی در ایجاد تحرک و پویایی، شادی و نشاط در برنامه ها اهمیت دارد و همه ساله، بخش بزرگی از این نوع برنامه ها و فعالیت های دانش آموزان در ایام الله دهه فجر به مسابقات ورزشی اختصاص می یابد که این امر نشان دهنده اهمیت ورزش در بین دانش آموزان و فرهنگیان است.

رفیعی با اشاره به همکاری های مطلوب و تعامل مناسب بین آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و نوسازی مدارس در زمینه فعالیت های ورزشی، ابراز امیدواری کرد، این کار محلی برای سیاستگذاری های کلان ورزشی، نظریه پردازی ها و تئوری های حرفه ای تبدیل شود تا قدم های مثبتی در جهت پیشبرد ورزش استان برداشته شود.

 مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم گفت: تداوم کم‌تحرکی‌های افراد موجب  شده که وضعیت روستاها و جوامع شهری به لحاظ این دغدغه به هم نزدیک تر شده و این در حالی است که سابق بر این افراد در مناطق روستایی چابک‌تر بودند، فعالیت بدنی بیشتری داشتند اما به دلیل تغییر در سبک زندگی، این تحرک در مناطق روستایی نیز کمتر شده است.

افشین ملایی افزود: وزارت ورزش و جوانان با هدف کاهش کم‌تحرکی مردم سعی دارد با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، همین اقدامی را که در استان زنجان انجام شد، در سایر استان‌ها نیز به اجرا بگذارد، چراکه این هم‌افزایی موجب شده دیوارهای نامرئی اداره ها برداشته شده و دانش‌آموز را به عنوان یک مخاطب ملی ببینند و همه امکانات را در اختیار مردم قرار دهند.

دی ماه امسال نیز اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، تجهیزات و کتب کمک آموزشی تهیه و در مدارس نواحی و مناطق ١٤گانه استان زنجان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.