حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۷ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعال است، افزود: تا پایان امسال ۳۷ باب کانون تازه تاسیس به شمار کانون‌های مساجد استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: ۱۰ باب از کانون های تازه تاسیس استان، در دهه فجر افتتاح می شود.

حجتت الاسلام یارمحمدی گفت: در زمان حاضر از مجموع ۳۵۷ کانون مساجد در استان، ۱۵۶ باب کانون در شهرستان زنجان، ۸۱ باب در  شهرستان خدابنده، ۲۸ باب در شهرستان طارم، ۲۸ باب در شهرستان ابهر، ۲۳ باب در شهرستان خرم‌دره، ۲۴ باب در شهرستان ماهنشان، هشت باب در سلطانیه و هشت باب نیز در شهرستان ایجرود واقع است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به برگزاری نخستین دوره رویداد ملی فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) اشاره کرد و گفت: این رویداد به منظور ایجاد رقابت سالم بین کانون‌ها، هماهنگی و انسجام بین آنها، نشاط افزایی و تحول‌گرایی فعالیت‌ها با محوریت سایت بچه‌های مسجد اجرا می شود و طی آن پس از ثبت برنامه‌ها توسط هر کانون در سامانه، کارشناسان به آنها امتیاز خواهند داد.

وی افزود: مجموع این امتیازات که بر اساس رصد لحظه به لحظه و دقیق انجام می شود، جایگاه کانون‌ها را ارتقا خواهد داد.

حجت الاسلام یارمحمدی اضافه کرد: در نهایت، امتیازات کسب  شده توسط کانون‌ها منجر به انتخاب روستای برتر، شهر برتر، شهرستان برتر و استان برتر می شود و استانی که کانون‌های آن بالاترین رتبه را کسب کنند به عنوان پایتخت فهما معرفی می شود.

گفتنی است امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مصادف با ۲۶ بهمن، پایتخت ملی فهما اعلام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.