حسین رحمانی هزاررود روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تحقق برنامه های مدون حوزه شورای زکات این شهرستان ۱۰۲ درصد اعلام شده که این موضوع از تلاش بی وقفه مسئولان متولی امر در این حوزه حکایت دارد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورای زکات با برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان دولت در شهرستان، نسبت به فرهنگ سازی و بالا بردن میزان آگاهی قاطبه افراد از اهمیت و وجوب فریضه زکات و و سایر شرعیات اقدام جد انجام دهند.

این مسؤول ادامه داد: یکی از آسیب های حوزه زکات و فرائض در این بخش عدم آگاهی برخی از مردم از چگونگی و جوانب آنها بوده و در این ارتباط روحانیون با بهره گیری از تریبون های مختلف نقش بسزایی در آگاهسازی و اطلاع رسانی لازم بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: زکات همتراز با فریضه نماز یاد شده است و به همین دلیل نیز قوم ها و امت هایی که از پرداخت آن غفلت کرده اند، بطور چشمگیر متضرر شده و براساس موازین سایر ادیان این فریضه، غیر از اسلام در سایر ادیان و مذاهب نیز تاکید شده است.

فرماندار سلطانیه گفت: دبیرخانه شورای زکات با بهره گیری از ظرفیت موثر شبکه های مجازی نسبت می توانند نسبت به آگاهسازی عامه مردم در زمینه چگونگی پرداخت زکات، اهمیت و فوائد آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با توجه به اینکه جنگ نرم و حملات روانی برای سمپاشی اذهان عمومی ایرانیان از سوی دشمن به کار گرفته شده مسؤولان مربوطه به ویژه ارگان‌های فرهنگی، مذهبی هوشیارانه و با بهره گیری از امکانات به روز در حوزه ارتباطی نسبت به خنثی سازی اهداف شوم دشمنان حرکت کنند.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.