رییس شورای شهر زنجان روز سه شنبه در جلسه علنی این شورا با اشاره به اقدامات مجلس در بررسی وتصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها گفت: هر چند این کار دیر هنگام انجام گرفت اما جای تقدیر دارد که دولت و مجلس شورای اسلانمی به چنین کار مهمی مبادرت کردند.

وی اضافه کرد: بطور قطع اولین اثر این اقدام و ابلاغیه این است که اثرات منفی شهرسازی که به دلیل تراکم و تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری رخ می دهد، به شدت کاهش خواهد یافت به دلیل آنکه نیاز  شهرداری به این نوع درآمدها کاهش می یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: سرعت انجام عملیات اجرایی یوترن پل امام حسن مجتبی(ع) بسیار پایین است و بر این مبنا  انتظار شهروندان سرعت در انجام کارهاست که مدیریت شهری به این مهم توجه کند.

وی یادآوری کرد: شهرداری نسبت به نصب تابلوی راهنمای مسیر در اطراف پل های امام حسن و سیدالشهدا  (ع)شهر زنجان اقدام لازم را انجام دهد تا مشکلات کنونی به حداقل کاهش یابد.

حمیدی با ابراز گلایه از نحوه روشنایی معابر و خیابان های شهر زنجان نیز  اظهار داشت: در واقع این معابر در شب ها تاریک است و شهروندان از این موضوع ناراضی هستند که بخشی از رفع این مساله بر عهده شهرداری و بخشی دیگر به شرکت توزیع نیروی برق باز می گردد.

نایب رییس شورای شهر زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه بعد از ۳۶ سال انتظار لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و تمامی مفاد آن به غیر از ماده ۱۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید ادامه داد: امیدواریم این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد چرا که این اقدام مهم علاوه بر جلوگیری از شهر فروشی، موجب درآمد پایدار سالم  شهرداری ها خواهد شد.

سجاد خدایی همچنین به مساعدت مالی برای برگزاری جشنواره شکوفه های نماز به رنگ قنوت و محراباشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی طرح موضوع شد و با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت و سپس به ستاد اقامه نماز استان اعلام شد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا، اردوهای ویژه ای با محتوای بسیار خوب با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش آموزان و دانشجویان تدارک دیده شد و به همین منظور مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز در نظر گرفته شد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: تصویب این میزان مبلغ با حضور نمایندگان شهرداری و  اعضای کمیسیون فرهنگی انجام گرفته که حتی فرآیندهای لازم آن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

خدایی با اشاره به اینکه عدم ارائه برنامه محکوم به شکست است و باید بودجه محوری سرلوحه کاری قرار گیرد، افزود: با توجه به افزایش ۲ برابری بودجه شهرداری در بحث اعتبارات فرهنگی حتی افزایش حداقل پنج درصدی نیز رخ نداده است.  

وی در ارتباط با مساعدت مالی شورای اسلامی در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب زنجان که چندی پیش برگزار شد نیز گفت: این موضوع به مبلغ ۵۰ میلیون تومان لایحه از طریق شهرداری ارائه  و به تصویب رسید اما پس از ارجاع در کمیسیون بودجه مخالفت شد و به نوعی دوگانگی ایجاد کرده که زییبنده شورای شهر نیست.

شهردار زنجان نیزبا اشاره به اینکه شهرداری درارتباط با برگزاری جشنواره شکوفه های نماز به رنگ قنوت و محراب اعتقادی به پرداخت مبلغ یاد شده ندارد، گفت: کمک مبلغ ۲۰ میلیون تومانی شهرداری در راستای کمک به این کار فرهنگی بوده و این کار را انجام داده است.

مسیح الله معصومی افزود: درخواست مربوطه باید به شهرداری ارسال و بر مبنای وضعیت مالی سنجیده و پس از بررسی لازم پیشنهاد مالی، تبدیل لایحه شده و به شورا فرستاده شود.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی برنامه های متنوعی دارد و بودجه های مربوطه ردیف هایی را شامل می شود اما اصرار بر این است که بودجه در شورا تصویب و سپس به شهرداری ارسال شود که خود مشکلاتی دارد.

معصومی افزود: در کمیسیون فرهنگی با پرداخت ۵۰ میلیون تومان مصوب شد اما در شهرداری پس از بررسی ها و با توجه به مشکلات اقتصادی این رقم  ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت و لایحه با این رقم تنظیم و به شورای شهر ارسال شد.

پس از را ی گیری مبلغ پرداخت ۲۵ میلیون تومان در حوزه کتاب مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان قرار نگرفت.

شرکت توزیع نیروی برق به مبلمان شهری توجه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به فعالیت های این شرکت در این استان گفت: مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از ابتدای سال تا کنون هزینه شده  است که بیشترین آن به مبلمان شهری اختصاص دارد.

علیرضا علیزاده با اشاره به بالا بودن مصرف چراغ های شهر زنجان، گفت: در حال حاضر از چراغ های "ال ای دی" استفاده می شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته  ۶۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی برق راسته بازار زنجان هزینه شد، اضافه کرد: اتمام ساماندهی بازار زنجان در این حوزه که به عنوان بازار نمونه در خاورمیانه معرفی شود، به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار زنجان در ادامه عملکرد شرکت توزیع نیروی برق و همکاری با شهرداری زنجان را یادآور شد و گفت: هزینه ایجاد معابری که شهرداری مسبب آن بوده، بر عهده شهرداری است اما روشنایی معابری که احداث می شود، برعهده شرکت توزیع نیروی برق است.

معصومی گفت: نورسازی که در فضای سبز و برخی المان ها انجام می شود برعهده شرکت توزیع نیروی برق است در حالی که این شرکت توقع دارد، شهرداری این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه، برای انجام تاسیساتی که از قبل بوده است قرار نیست شهرداری وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: حتی برای انجام تاسیسات پروژه سبزه میدان که جزو پروژه های مهم شهری محسوب می شود، ریالی از سوی شهرداری اختصاص نمی یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.