استاندار زنجان به نقش رسانه‌ها در تقویت سرمایه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پاسخ‌گو بودن به رسانه‌ها، در ارزیابی مدیران لحاظ می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در آیین نکوداشت روز خبرنگار که در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل ما نه تنها در این استان، بلکه در کل کشور این است که ارزش، اهمیت و توانایی‌های رسانه‌ها را درک نمی‌کنیم و این موضوع سبب می‌شود که مسئولان از پاسخ‌گویی و تکریم عملی خبرنگاران خودداری کنند.

 

وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات دریافتی از پژوهش انجام شده در حوزه سرمایه‌های اجتماعی، مردم از مدیرانی که پاسخ‌گو نیستند رضایت کمتری دارند، بنابراین ۳۰ نمره در ارزیابی مدیران به پاسخ‌گو بودن آن‌ها مربوط است.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شاید در گذشته برخی نسبت به سخنان ترامپ هراس داشتند، تصریح کرد: اما امروز به برکت تدبیر مقام معظم رهبری اثری از یاوه‌گویی آمریکایی‌ها و هم‌دستان آن‌ها نیست و همه اقشار به‌ویژه رسانه‌ها باید به حفظ فضای ایجاد شده و آرامش در جامعه کمک کنیم.

 

این مسئول با بیان اینکه رتبه انعکاس خبر ما از رتبه ۲۹ به ۳ رسیده است، بیان کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها سبب چابک‌تر شدن مدیریت شده و امروز مدیری که در خارج از استان زندگی کند، نداریم.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش رونق تولید اشاره کرد و افزود: تا به امروز ۳۷ بازدید از واحدهای تولیدی داشتیم و جلسات رفع موانع تولید را در آنجا برگزار کردیم و تلاش داریم واحدهای تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم و در این بین تاثیر رسانه‌ها در بهبود اوضاع اقتصادی بی‌بدیل است.

 

حقیقی با اشاره به توان نظامی و دفاعی کشور تصریح کرد: امروز رسانه‌های ما آنقدر آگاه و هوشمند هستند که افراد غیر رسانه‌ای که قصد تخریب دارند، به سرعت لو می‌روند.

 

در ادامه این آیین، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان اظهار کرد: اختصار یکی از ویژگی‌های خبر است که باعث خلاقیت و نوآوری می‌شود و خبرنگاران با بهره‌گیری از مهارت‌های کاربردی آثار خلاقانه‌ای برجای می‌گذارند.

 

محسن لطیفی با اشاره به اینکه استان زنجان از هر حیث جایگاه بالایی دارد، ابراز کرد: اما با توجه به نام و ظرفیت‌های این استان که در ذهن‌ها شکل گرفته، پیشرفت مطلوبی نداشته است، به همین منظور باید برای رسیدن به جایگاه واقعی، همه توان خود را به‌کار گیریم.


 

این مسئول با تقدیر از تلاش صادقانه و بی‌ادعای مجموعه صدا و سیما، ادامه داد: همکاران ما با کمبودهایی و حداقل‌ها کارهای خوبی انجام دادند و همه باید دست به دست هم دهیم و برای توسعه و پیشرفت استان قدم برداریم‌.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: این خوبی‌ها زمانی تداوم می‌یابد که نقاط ضعف خود را بشناسیم و نقد درستی از فعالیت‌ها داشته باشیم تا با شناخت نقاط ضعف آن‌ها را برطرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان، مطبوعات و رسانه‌ها را باور نکردند و این بزرگ‌ترین آسیب است، در حالی که باید رسانه‌ها را از خود بدانند و آن‌ها را پذیرا باشند. نقد منصفانه و مشفقانه به این معنی نیست که همه چیز را عالی توصیف کنیم.

 

این مسئول به شفافیت، صداقت و روشنگری تاکید کرد و افزود: رسانه باید رابط و واسط امین بین مردم و مسئولان باشند و در کارهای خود باید نیت الهی داشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.