مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر گفت: با اجرای طرح فراز و امکان تلفیق روش‌های نوین آبیاری و داربستی کردن باغ‌های انگور، زمینه افزایش سه برابری تولید فراهم می‌شود.

 

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشاورزی در ابهر، اظهار کرد: شهرستان ابهر قطب تولید انگور در کشور به‌شمار می‌رود.

 

وی عنوان کرد: ارزش بالای انگور و فرآورده‌های آن به‌ عنوان عمده‌ترین محصول تولیدی در شهرستان و نیز کاهش عملکرد تاکستان‌ها بر اثر کم‌آبی و نیز لزوم کنترل آفت زنجره‌ مو، باغ‌داران را بر آن داشته تا به سمت کشت مدرن و اصولی آن بروند.

 

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح فراز در تاکستان‌ها یکی از این راهکارها است، ادامه داد: با اجرای طرح فراز و امکان تلفیق روش‌های نوین آبیاری و داربستی کردن باغ‌های انگور، زمینه افزایش سه برابری تولید فراهم می‌شود.

 

قزوینیان یادآور شد: از اواخر پارسال تا اواخر تیرماه امسال، امکان دریافت تسهیلات با نرخ سود تک‌رقمی، برای اجرای طرح فراز حدود ۲۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان ابهر فراهم و مصوب شد که با رایزنی‌های انجام شده با معاونت بهبود تولیدات گیاهی، پرداخت این تسهیلات هم‌چنان ادامه یابد.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه برای اجرای طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور ضمن اینکه هزینه تولید را به شدت پایین می‌آورد، موجب افزایش کیفیت و کمیت محصول نیز می‌شود، تصریح کرد: طرح فراز به دلیل امکان‌پذیر شدن عملیات مکانیزه کشاورزی و ورود تراکتور به باغات، داشت و برداشت محصول را نیز آسان خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه چند سالی است که باغات انگور ابهر با آفت زنجره مو دست و پنجه نرم می‌کنند، یادآور شد: از عمده‌ترین مزیت این طرح، محدود شدن بسیار قابل توجه آفت خطرناک زنجره است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.