به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست شورای پیشگیری اهواز، با تاکید بر ضرورت ورود خیرین استان در جهت کاهش کودکان و زنان خیابانی و بی سرپناه گفت: ساخت سرپناه برای این افراد، کمتر از ساخت مسجد نیست و در نهایت توسعه بنیان­های اخلاقی و مذهبی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی و نزاع یکی از آسیب های اجتماعی استان است افزود:در 2 سال گذشته کارگاه­های متعددی در زمینه­های مختلف از جمله کنترل خشم در استان برگزار شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر شناسایی افراد در معرض این آسیب و برگزاری کارگاه­های آموزشی و مراکز مشاوره برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
امانت بهبهانی تصریح کرد: وقتی حکمی از سوی مراجع قضایی علیه فردی صادر می­شود بازگشت او به جامعه دشوار می شود ، گرچه طبق اصول اسلام، او مجازات جرم خود را متحمل و از آن پاک شده است اما متاسفانه نگاه جامعه دیگر به او تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: خانواده­های این افراد درگیر هستند به طوری که آمارها نشان می­دهد با ورود هر نفر به زندان، 79 نفر از اطرافیان وی آسیب می­بینند.
امانت بهبهانی ادامه داد: از دستگاه­های اقتصادی مانند بانک­ها می­خواهیم تا با اعطای تسهیلات به این افراد، کمک کنند تا دوباره آینده درستی برای خود بسازند تا به ورطه اشتباه و جرم نیفتند.
وی همچنین با اعلام این مطلب که اتاق فکری برای بررسی و مطالعات کاربردی در خصوص پدیده تکدی­گری به ویژه در اهواز تشکیل می­شود گفت: گزارش­های این اتاق، به صورت مستقیم به معاونت پیشگیری قوه ارسال تا در شورای پیشگیری از وقوع جرم کشور مطرح شود.
6065/6064
دریافت کننده:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.