به گزارش ایرنا خیرالله خادمی روز شنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس طرح جامع حمل و نقل جاده ای کریدورهایی برای توسعه جاده ای کشور تعریف شده که یکی از کریدورها در شمال غربی و دیگری در جنوب غربی کشور است.
وی افزود: نیازهای بخش جاده ای در جنوب غربی کشور به خصوص در آبادان و خرمشهر احساس می شود که کریدوری از بندر گواتر سیستان و بلوچستان شروع می شود و با طی کردن مسیر خلیج فارس به شلمچه در جنوب غرب کشور در استان خوزستان می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث این کریدور، نوار چهار خطه و بزرگ راه جاده ای به ظرفیت های محورهای حمل و نقل کشور اضافه می شود.
خادمی با اشاره به احداث کریدور جاده شمال به جنوب غربی کشور تصریح کرد: این کریدور از محدوده آبادان و خرمشهر آغاز و تا مرز بازرگان ادامه دارد که می تواند شمال غربی کشور تا بنادر جنوب غربی کشور ارتباط داشته باشد.
خادمی با اشاره به اینکه کریدور شمال به جنوب پرجمعیت ترین کریدور در کشور به حساب می آید و نقاط سکونت گاه بسیار زیادی در اطراف این محور وجود دارد گفت: به همین دلیل این محور در اولویت توسعه ایران قرار دارد تا از تمام فرصت های آن استفاده شود.
وی اظهار کرد: یک هزار و 780 کیلومتر این کریدور در حال اجراست و بخش های دیگر در استان خوزستان در حال مطالعه است تا با افزایش اعتباری به سمت اجرایی پیش برود.
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت:در بخش جاده ای شهرستان های آبادان و خرمشهر به سمت اروند کنار، چوئبده و قفاص که یکی از ضروریات شهروندان است نیاز به بهسازی دارد تا شاهد مهاجرت معکوس روستائیان به شهر نباشیم.
خادمی افزود: قطعا با ایجاد مسیرهای زیرساختی و جاده ای در آبادان و خرمشهر می توان تثبیت پایدار داشته باشیم و شرایط بازگشت روستائیانی که به شهر مهاجرت داشته اند نیز فراهم می شود.
وی با اشاره به مسیر 2 هزار کیلومتری نوار ساحلی خلیج فارس و کریدور اتصالی شمال به جنوب غربی کشور گفت:پروژه های این نوار که از پنج استان کشور گذر می کند در خوزستان با پیشرفت فیزیکی خوبی به همراه بوده و سعی داریم در سه سال آینده این کریدور را بهره برداری کنیم.
وی اظهار کرد:پنج تقاطع غیر هم سطح و 2 تقاطع در مسیر های آبی و پل بزرگی بر کارون در این پروژه در حال طراحی است و با احداث این طرح جاده ای ، ترافیک درون شهری به بیرون از شهر انتقال داده می شود.
7165/7104/6064
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم : حمید رضا ترابی فرد **انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.