به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود: توسعه دزفول باید با ایجاد اشتغال از طریق توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی باشد.
وی افزود:احداث پالایشگاه و نیروگاه در دزفول خوب است ولی اجرای چنین پروژه های زمان بری عوارض و عواقب زیادی دارد و موجب گرمی هوا نیز می شود .
وی ادامه داد:احداث نیروگاه هم دیربازده است و هم با وجود سرمایه گذاری کلانی که می شود با شبکه های برقرسانی که ایجاد می شود زمین های کشاورزی را از بین می برد.
امام جمعه دزفول اظهار کرد:البته ممکن است انتصاب مدیران غیربومی علت پافشاری بر این پروژه ها باشد و اگر مدیر بومی بود نسبت به شهر دزفول تعصب داشت در حالی که مدیر غیربومی پس از پایان زمان مدیریت بازخواست نمی شود.
وی افزود:مدیران باید توجه کنند و از فرصت های پیش آمده با صداقت به مردم خدمت کنند.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز سالروز وفات نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت واز مداحان ،خادمان،هیات های عزاداری و مرثیه سرایان که در ماه های محرم و صفر فعالیت داشتند تشکر کرد.
وی محرم و صفر را ماه های عبرت و پندگرفتن دانست و افزود: نتیجه دو ماه عزاداری باید مقابله با ظلم و ستم و همدردی با مظلومان جامعه باشد .
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین حادثه غمبار و تلخ زلزله 7.3ریشتری استان کرمانشاه را به مردم استان کرمانشاه و خانواده های مصیبت دیده و داغدار تسلیت گفت و افزود:عمق فاجعه این زلزله به حدی بود که یکهزار و 500 روستا دچار خرابی شدند و خانواده های زیادی داغدار شدند .
وی ادامه داد:ملت ایران این روزها صحنه های زیبایی با همدردی با آسیب دیدگان خلق کردند که از کلیه آحاد مردم و مسئولان که به یاری هموطنان آسیب دیده شتافتند تقدیر می شود.
امام جمعه دزفول افزود:در دزفول نیز کمک های زیادی جمع آوری شده ولی مردم باید توجه داشته باشند از کمک های متفرقه و ناهماهنگ پرهیز کنند تا موجبه سوء استفاده برخی افراد فراهم نشود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار کرد:برای کمک ها با نام زلزله زدگان جمع آوری شده ولی معلوم نیست به کجا رفته لذا باید تلاش شود کمک هایی که جمع آوری می شود به دست نیازمندان حقیقی برسد و صرفا با هدف تبلیغ یک شرکت یا فرد نباشد.
وی افزود:مردم از کانالهای رسمی مانند هلال احمر،ستاد بحران و ادارات شناخته شده کمک های خود را اهدا کنند.
خطیب جمعه دزفول اضافه کرد:چند گروه از دزفول جهت شناسایی موقعیت و نیازها به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و قرار است موکب دزفول همراه با نانوایی سیار در این مناطق راه اندازی شود.
وی افزود:در مواردی که مشاهده شده به دلیل ناهماهنگی های صورت گرفته قیمت پتو و چادر در مناطق زلزله زده بازار سیاه درست کرده که باید کمک ها با برنامه ریزی ارسال شود تا شاهد چنین مسایلی نباشیم.
وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولان و مردم در جمع آوری کمک های مردمی از برخی ادارات و مسئولان که هیچ همکاری برای جمع آوری کمک ها نکردند گله کرد وگفت:کمک 200 هزار دلاری ایرانیان ساکن آمریکا توسط این کشور بلوکه شده است.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز آغاز هفته بسیج را گرامیداشت و گفت:تازمانی که بسیج فعال است نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بسیج را پشتوانه مردمی نظام دانست و گفت:حضور پرشور مردم در نماز جمعه موجب دلسردی دشمن و دلگرمی دوستان خواهد شد.
وی در پایان سالروز آزادی سوسنگرد را گرامیداشت و یاد شهدای تیپ زرهی دزفول که نقش کلیدی در آزادسازی سوسنگرد داشت را گرامیداشت.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.