به گزارش ایرنا در این آیین که به همت انجمن خوشنویسان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،بسیج هنرمندان و خیرین فرهنگی شهرستان گتوند برپا شد، آثار هنرمندان برجسته خوشنویس خوزستان به نمایش گذاشته شد.
سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان گتوند در حاشیه این مراسم هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی شعر قیصر در قالب خوشنویسی عنوان کرد و گفت: 50 اثر در قالب نستعلیق و شکسته نستعلیق از خوشنویسان گتوند،اهواز، مسجد سلیمان، ماهشهر،دزفول،بندر امام ،شوشتر و امیدیه طی فراخوانی از مهرماه امسال جمع آوری شد و امروز به معرض دید علاقه مندان گذاشته شد.
سکینه ظهرابزاده با بیان اینکه این نمایشگاه تا روز جمعه 26آبان ماه برپا است،افزود:تلاش می کنیم تا سال آینده این نمایشگاه با آثار خوشنویسان کشوری برگزار شود.
وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسی شهرستان گتوند از سال1392 به صورت انجمن شورای این شهرستان راه اندازی شد گفت:در حال حاضر 50 هنرجو در این انجمن فعال هستند و درحال حاضر دوره های فوق ممتاز را برای هنر آموزان آموزش می دهیم.
سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان گتوند با گله مندی از کم توجهی و عدم پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر مسئولان گفت:این بی توجهی باعث دلسردی خوشنویسان شهرستان گتوند شده است و به سختی می توانیم یک کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی در گتوند، شهری که زادگاه قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس است برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم، همایش خوشنویسی با حضور اساتید کشوری و استانی در تالار اجتماعات دکتر قیصر امین پور برگزار، و به خوشنویسانی که در این نمایشگاه اثر ارائه کرده بودند، با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در این همایش با بیان اینکه هنر خوشنویسی همیشه مظلوم واقع شده است از انجمن خوشنویسان شهرستان در برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قول می دهم تا در آینده از خوشنویسان حمایت و برنامه های بهتری از انجمن خوشنویسان برگزار شود.
حمید بهداروندی با بیان اینکه هنر خوشنویسی هنر خاصی است و نسبت به دیگر هنرها حسن دیگری دارد گفت: خوبی این هنر در درجه بندی خوشنویسان است و هیچ کسی نمی تواند بدون دلیل خودش را به عنوان خوشنویس برتر معرفی کند.
وی مقدماتی،متوسط،خوش،عالی،ممتاز،فوق ممتاز و استادی را از دوره های خوشنویسی عنوان کرد و گفت: درجه بندی خوشنویسان بر اساس این دوره هاست و درجه خوشنویسان بر این اساس است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با بیان اینکه هنر خوشنویسی یکی از شاخص ترین هنرهاست،ادامه داد: این هنر درکشورهای متعدد اسلامی رو به گسترش است.
همچنین در ادامه این مراسم نشست تخصصی در مورد مکتب های خوشنویسی ، تاثیر دین و مذهب در خط، تاثیر خط در شعر، تاثیر شاعران روی خوشنویسان و برعکس در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد.
در پایان این مراسم خوشنویسان،هنرمندان کشوری و استانی حاضر در مراسم، با حضور در آرامگاه دکتر قیصر امین پور به این شاعر گرانقدر ادای احترام کردند و یاد و خاطره این شاعر را گرامی داشتند.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر پیوست، و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد، و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار وی می باشند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
7467/6068
خبرنگار: باقرابراهیمی**انتشار:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.