محمدامین یاقوت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام زائران در این سامانه از روز چهارشنبه تا جمعه به علت مشکل فنی متوقف شده بود ولی از روز شنبه این سامانه دوباره فعال شد.
وی با بیان اینکه همه متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند افزود:هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه ، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر حدود یک میلیون و 940هزار ریال است که از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.
مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان گفت: همه زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح به نشانی http//samah.haj.irثبت نام کرده تا مراحل بعدی در دفاتر خدمات مسافری زیارتی انجام شود.
یاقوت افزود: هم اکنون 323 مرکز رسمی صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان خوزستان فعال شده است تا فرایند صدور روادید برای عموم مشتاقان به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موسم اربعین تسهیل یابد.
به گفته وی از امروز(اول صفر) با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی ، روند ثبت نام در سامانه سماح و تقاضای صدور روادید در استان خوزستان افزایش یافته است.
تاکنون بیش از یکصد هزار زائر خوزستانی برای سفر به کربلا و حضور در گنگره اربعین بار سفر بسته اند.
مسول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان از همه متقاضیان تشرف به کربلا و شرکت در کنگره عظیم اربعین خواست برای سفر به عتبات عالیات حتما روادید و گذرنامه معتبر داشته باشند تا امکان عبور قانونی از پایانه ها فراهم شود.
طبق قانون کشور عراق ، مجازات هرکس که بدون روادید وارد این کشور شود سه سال زندان است.
بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20تا 30 درصد افزایش داشته باشد.
طبق برنامه همایش مردمی کاروان پیاده اربعین حسینی از اهواز تا چذابه از دوم آبان به مدت چهار برگزار می شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار : دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.