به گزارش ایرنا داوود کشاورزیان روز پنجشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل جدید سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان از نظر حمل و نقل جاده ای و دریایی یکی از استان های مهم کشور به شمار رفته و بیش از 9 میلیون نفر مسافر در طول سال از این استان در مسیر سایر استان ها جابجا می شوند.
وی افزود: همچنین بخش قابل توجهی از کالاهای مصرفی و فله ای کشور و بخش عظیمی از کالاهای ترانزیتی و صادراتی از بندر امام خمینی(ره) وارد شده و از مرزهای این استان صادر می شوند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: خوزستان دارای دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه است که علاوه بر روزهای عادی، در ایام اربعین هر سال شاهد تردد قابل توجهی از زائران از این پایانه ها به کشور عراق هستیم که این نیز یکی از شاخصه های این استان به شمار می رود.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در سال های اخیر به منظور بهسازی وضعیت پایانه های مرزی شلمچه و چذابه صورت گرفته که سطح خدمت رسانی به مسافران را ارتقا داده است.
کشاورزیان تصریح کرد: همچنین گیت های خروجی برای زائران اتباع خارجی که از طریق ایران و مرز شلمچه به عراق سفر می کنند نیز در حال احداث بوده که این نیز یکی از اقدامات خوب در این بخش است.
وی یادآور شد: مسیر پایانه مرزی چذابه از سمت اهواز، امیدیه، سوسنگرد، بستان و مرز چذابه درحال تبدیل شدن به بزرگراه بوده که یکی از نیازهای ضروری بخش راه در استان به شمار می رفت اما در حال حاضر بخش قابل توجهی از این مسیر ساخته شده و باقی آن نیز تا سه ماه آینده تکمیل می شود.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.