به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش خوزستان در رقابت های پارا المپیک، جهانی و آسیایی که امروز چهارشنبه در سالن شهید هاشمی اهواز برگزار شد اظهار کرد: مقوله ورزش امروز نه تنها به عنوان یک مسئله جانبی مطرح نیست بلکه عاملی مهم و حیاتی در سلامت جسم و روح است و ترویج ورزش در جامعه باعث کاهش هزینه های درمان خواهد شد.
امام جمعه موقت اهواز افزود: با توجه به این که جامعه ما به سمت صنعتی شدن پیش می رود و بیماری های مختلفی در جامعه پدیدار شده است، مقوله ورزش بیش از پیش از جایگاه بالاتری برخوردار است.
وی گفت: متاسفانه وقتی به آمار سکته و مرگ و میر نگاه می کنیم می بینیم که افراد کم سن و سال دچار سکته قلبی و مغزی می شوند این در حالی است که در گذشته سن سکته و مرگ و میر 70 تا 80 سال بود لذا تنها راه حل این موضوع ورزش کردن است و از این طریق می توان سلامت جامعه را تضمین کرد.
وی با بیان این که یکی از راهکارهای مبارزه با افسردگی، ورزش است افزود: باید نگاهمان به ورزش متفاوت از قبل باشد و کاری کنیم که تمام اقشار جامعه به راحتی بتوانند ورزش کنند.
وی گفت: با توجه به این که بیش از هفت ماه از سال هوا بسیار گرم است ورزش کردن در مکان های باز سخت خواهد بود لذا باید سالن هایی ایجاد کرد تا نوجوانان و جوانان ما بتوانند با فراغ بال ورزش کنند.
حسن زاده با اشاره به این که ورزشکاران و قهرمانان استان علی رغم محرومیت های فراوان در عرصه های بین المللی همیشه موفق بوده اند افزود: ورزشکاران استان در رشته های فوتبال، بسکتبال، رزمی، کشتی و واترپلو افتخارات زیادی برای استان و کشور کسب کردند که جای تحسین دارد.
وی گفت: همان طور که قهرمانی ورزشکاران ما غرور ملی را به همراه دارد ناکامی های آن ها غرور ملی را جریحه دار می کند لذا باید به بعد قهرمانی بیشتر اهمیت داده شود.
وی در ادامه به ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: امروز مانعی برای توسعه ورزش بانوان وجود ندارد و باید به این بخش توجه بیشتری کرد.
وی اظهار کرد: اگر مادران، همسران و دختران ما در سلامت کافی به سر ببرند در آینده شاهد کاهش بیماری در جامعه خواهیم بود و نسل های آینده از نعمت سلامتی بهره مند خواهد بود.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که ورزش همگانی مقدمه ای بر ورزش قهرمانی است افزود: هر چند که تاکنون نتوانستیم حق قهرمانان ورزش استان را به خوبی ادا کنیم اما در حد توان از آن ها حمایت خواهیم کرد و معتقدیم باید امکانات رفاهی و ورزشی خوبی در اختیار آن ها قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به این که ظرفیت کار فرهنگی در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی بسیار گسترده است افزود: ما باید از ظرفیت فرهنگی ورزشگاه ها و سالن ها در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به خوبی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: ورزشکاران ما همانطور که در عرصه ورزش قهرمان هستند در سوی مقابل باید الگوی اخلاق برای نسل جوان باشند.
در ادامه رییس فدراسیون وزنه برداری کشور که میهمان ویژه این مراسم بود گفت: استان خوزستان همان طور که در دوران دفاع مقدس پیشتاز کشور بود امروز در زمینه اقتصادی، اجتماعی و ورزشی حرف اول را می زند که این موضوع جای تبریک فراوان دارد.
مرادی با اشاره به این که ورزشکاران خوزستان جزو پرآوازه ترین قهرمانان در سطح جهان هستند افزود: حفظ جایگاه قهرمانی به مراتب کار دشواری است و باید برای استمرار آن تلاش کرد.
وی به وزنه برداری بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ورزش در بخش بانوان بنا داریم وزنه برداری بانوان را با حفظ پوشش اسلامی در کشور احیاء کنیم.
6064
خبرنگار: محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.