به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از جرائم اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی اظهار کرد: خانواده‌ها از ورود فرزندان خود به فضای مجازی هراس دارند این در حالی است که امروز ارتباط اولیاء و مربیان در همین فضا راحت‌تر شده است.
وی ادامه داد: فضای مجازی مانند هر فناوری دیگر با وجود مزیت‌هایی که دارد می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی و جرائم متعدد باشد.
امانت بهبهانی گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دریای بی‌پایانی است که سازندگان آن نیز قادر به کنترلش نیستند. بهترین کار در این مسیر، ابتدا فرهنگ‌سازی و سپس نظارت بر محتوای کانال‌ها و برخورد با افرادی است که قصد سوءاستفاده از این فضا و کاربران را دارند.
وی بیان کرد: استان خوزستان به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد همواره مورد طمع دشمنان بوده و در معرض انواع توطئه ها قرار دارد اما به لطف الهی و با همت مردم شریف این استان و حضور دستگاه های امنیتی و انتظامی و اشراف دستگاه قضایی استان همواره بر توطئه های دشمنان پیروز بوده ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: باید در خصوص فضای مجازی تدابیر داشته باشیم تا بتوانیم از این فضا بهتر استفاده کرده و از ضرر آن کمتر آسیب ببینیم.
معاون فرهنگی حوزه هنری استان خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: بدترین مواجهه با فناوری ، حذف آن است و بدترین ضربه را وقتی می‌خوریم که بخواهیم درها را به روی خودمان ببندیم.
محمد غدیرزاده با اشاره به نمونه‌های موفق همکاری هنر و رسانه در امر پیشگیری افزود: برخی انیمیشن‌های کوتاه تلویزیونی، در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند مهارت‌های زندگی را به مردم آموزش دهند و این گامی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم است.
وی ادامه داد: امروز با ذهن کنجکاو نوجوانان و جوانانی روبه رو هستیم که به دنبال ترسیم اهداف آینده‌ خود هستند.
در این نشست نظرها و پیشنهادهایی برای استفاده بهتر از فضای مجازی و افزایش مصون سازی جوانان و نوجوانان در برابر فضای مجازی مطرح شد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.