قاسم شمیری چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت فعلی موزه هنرهای معاصر اهواز و مشکلات آن اظهار کرد: واگذاری یک مکان فرهنگی و هنری باید در مسیر و روال قانونی خودش صورت بگیرد و به اهل آن سپرده شود.
وی گفت: نوع واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی تنها ظلم به فرهنگ و هنر است.
وی افزود: مشکلات موزه باید به سرعت حل شود و مدیر کل قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نسبت به این اتفاق جوابگو باشد.
وی با بیان این که همه مراحل مناقصه و واگذاری این مکان باید مورد بررسی قرار گیرد اظهار کرد: منطقی نیست که ساختمان موزه با این عظمت ساخته شود که آن را به شکل رایگان آن هم برای مدت هفت سال به دست بخش خصوصی بسپارند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز توضیح داد: این که به بهانه پرداخت هزینه آب و برق، موزه را به بخش خصوصی واگذار کرده اند توجیه‌پذیر نیست آیا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فقط اعتبار پرداخت هزینه‌های آب و برق را نداشت؟
وی با بیان این که اداره ارشاد اهواز در کنار موزه واقع شده و همچنان مشکل پرداخت هزینه‌های آب و برق موزه پابرجا است توضیح داد: هر چند وقت یکبار در موزه ما را تهدید به قطع شدن برق و آب می‌کنند.
شمیری تصریح کرد: در نحوه واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز سوء استفاده‌هایی شده است که باید این مسایل مشخص و روشن شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز رستوران یا غذا خوری یک بخش خصوصی نیست بلکه تنها مکان هنری هنرمندان خوزستانی است که باید به دست آنها برسد.
وی تاکید کرد: مدت‌ها است که هیچ گونه کار هنری در موزه با حضور هنرمندان خوزستانی انجام نشده است و عملکرد موزه از زمان واگذاری تاکنون صفر است و هیچ رویداد هنری مناسبی در آن صورت نگرفته و هنرمندان از این فضا استفاده نمی‌کنند.
شمیری گفت: بسیاری از هنرمندان از وجود موزه هنرهای معاصر محروم شده‌اند و واکنشی در حوزه فرهنگ و هنر و رویکرد آن که بهترین مکان برای آن موزه بود دیگر دیده نمی شود.
وی بیان کرد: نمایشگاه نوشت افزار بدون هماهنگی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، مگر موزه هنرهای معاصر اهواز برای نمایشگاه نوشت افزار ساخته شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز اظهار کرد: پارکینگ موزه به پارکینگ فروشگاه رفاه تبدیل شده است و شب‌ها نگهبان ندارد اگر یک آتش سوزی کوچک و ناگهانی رخ بدهد کسی نیست پاسخ گو باشد این ظلم در حق فرهنگ و هنر است.
به گزارش ایرنا موزه هنرهای معاصر اهواز در 2طبقه و پنج گالری در سال 1388 گشایش یافت. این موزه شهریور 94 در قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض بسیاری از هنرمندان را در پی داشت.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.