جبار حمادی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در بخش دارخوین شادگان بدلیل تامین آب کشاورزی از رودخانه کارون مشکل تامین آب وجود ندارد اما مهمترین مشکل کشاورزی شادگان و حوضه زمین های کشاورزی که از رودخانه جراحی آبیاری می شوند است که عمده کشت نیز در این منطقه انجام می شود.
وی اظهار کرد :متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان تاریخ رهاسازی، مدت زمان و مقدار آب قابل رهاسازی برای زمین های کشاروزی شادگان را مشخص نکرده که این مهم برنامه ریزی کشت پاییزه را مختل کرده است.
حمادی سهمیه طرح محوری گندم در کشت پاییزه شهرستان شادگان را 12هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت:این سهیمه برای کشت جو چهار هزار و 500 هکتار و کلزار یک هزار هکتار تعیین شد.
وی اظهار کرد :با توجه به وضعیت تامین آب در سال های گذشته پیش بینی می شود در فصل زراعی جدید در 21 هزار هکتار گندم و چهار هزار و500 هکتار جو در سطح شهرستان شادگان کشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: طی جلسات متعدد مقدمات کشت پاییزه فراهم شده و نهاده های لازم از جمله بذر و کود بین کشاورزان نیز در دهستان ها توزیع شد.
وی افزود: برای بالابردن سطح دانش کشاورزان و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی کلاس های متعدد ترویجی در زمینه کشت کلزا، گندم،جو و دام برای کشاورزان شادگانی برگزار شد.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده‌ است. گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند دامداری نیز در این شهرستان رواج داشته و انواع فراورده‌های لبنی و تولیدات دامی مانند لبنیات، پشم و پوست از محصولات دامی این شهرستان می‌باشد.
وجود 2 رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان تبدیل کرده است.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.