رضا کیانی با بیان اینکه مدارس می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در مسیر توسعه هنر در جامعه ایفا کنند گفت: تنها نباید به برگزاری جشنواره‌های دانش آموزی بسنده کرد هرچند که برگزاری سالانه جشنواره‌های هنری دانش آموزی بستر خوبی برای تبلور استعدادها و تبادل تجربیات هنری دانش آموزان است اما باید به گونه‌ای ریشه‌ای و جدی‌تر به تقویت بنیه هنری دانش آموزان و ترغیب آنها به فعالیتهای هنری پرداخت و آن هم اهتمام جدی به امر آموزش و افزایش سطح کیفی زنگ هنر در مدارس است.
رضا کیانی افزود: زنگ هنر تابعی از نظام آموزشی است که باید با برنامه ریزی اصولی از این فرصت در راستای توسعه هنر و آینده جامعه هنری کشور بهره برد و نباید از زاویه انفعال، رفع تکلیف یا فرمایشی و بسیار سطحی به زنگ هنر در مدارس نگاه شود.
وی با بیان اینکه دوران مدرسه فرصت ارزشمندی برای بروز ذوق و خلاقیت دانش آموزان، تربیت نیروهای هنرمند و کشف استعدادها و هدایت آنها است، گفت: آنچنان که به سایر دروس توجه می شود شایسته است که درس هنر هم به صورت تخصصی و دقیق مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از هنرمندان آینده، دانش آموزان امروز هستند اگر به اعتلای هنر اعتقاد داریم، باید از دل مدارس و آموزش مدون و متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی آغاز کنیم.
وی با تاکید بر آموزش هنر در مقاطع مختلف تحصیلی ابراز کرد: در هر برهه سنی مقتضیات روحی و میزان شناخت و ظرفیت فکری دانش آموزان متفاوت است.
مشاور استاندار خوزستان در امور هنری با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت زنگ هنر در مدارس گفت: مدیران مدارس باید نسبت به انتخاب معلمان هنر و افزایش کیفیت زنگ هنر حساسیت خاصی نشان دهند و باتوجه به نقش کلیدی آموزش های دوران مدرسه در تربیت افراد، به ویژه در مقاطع ابتدایی، انتخاب معلم هنر باید از میان دانش آموختگان هنر و افراد مسلط به شیوه‌های آموزشی و تربیتی کارآمد صورت گیرد، چه بسا برخی راهکارها و اطلاعات نادرست مسیر آموزش را از معیارهای صحیح دور سازد و البته در کنار ِ آموزش های تئوری، فعالیتهای عملی هنری و پرورشی هم ضروری است.
وی گفت: ارج نهادن به فعالیت هایی نظیر تشکیل گروههای تئاتر، موسیقی و اجرای برنامه به مناسبتهای مختلف، تشکیل نمایشگاه از آثار دانش آموزان، تاکید بر توجه جدی به مسایل اخلاقی به عنوان یک ضرورت برای هنرمندان و تبین این مهم برای دانش آموزان، دعوت از چهره های شناخته شده هنری سطح شهر جهت مشاوره و ارزیابی فعالیتهای هنری دانش آموزان و برنامه های بازدید از فعالیتهای حرفه ای، و فراهم آوردن بستر مناسب جهت پرسش، نقد و کنکاش دانش آموزان نسبت به دنیای هنر و تقویت اعتماد نفس آنها موثر به نظر می رسد.
7164/6064
دریافت کننده: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.