به گزارش ایرنا داریا اخگر دوشنبه در نشست ستاد اسقبال از زائران اربعین حسینی در محل سرسرای اداری این شرکت در اهواز افزود: برنامه جامع سوخت رسانی {گازوئیل و بنزین ) و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این شرکت تدوین شده و طبق برنامه زمان بندی شده ، سوخت مورد نیاز تامین و ذخیره سازی می شود.
وی گفت:2 جایگاه سوخت رسانی به صورت شبانه روزی در مرز چذابه مستقر می شود که یکی جایگاه بنزین و یکی گازوئیل با ظرفیت 52 هزار لیتر آماده توزیع سوخت مورد نیاز زائران خواهد بود.
اخگر افزود: جایگاههای عرضه سوخت در مسیر بیدروبه ،حسینیه، پل زال، شوش و الهایی تا مسیرهای فکه به چذابه و اهواز به بستان به اندازه کافی ذخیره سوخت پیش بینی شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته ، سوخت به هر مقدار که نیاز باشد در مسیرهای یاد شده تامین خواهد شد.
سید اسد میرعالی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) نیز از آمادگی ارائه خدمات مورد نیاز و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت:مجتمع خدماتی رفاهی پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با 140 تخت، آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.
وی از استقرار موکب و پذیرایی در منطقه صفر مرزی چذابه خبر داد و گفت: همه جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی در همه مسیرهای منتهی به پایانه مرزی چذابه فعال و امکانات و سرویس های بهداشتی برای زائران فعال می شود.
میرعالی گفت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از 15روز قبل از روز اربعین تا سه روز پس از آن ادامه خواهد داشت ولی در صورت درخواست مسئولان و ستاد اربعین حسینی امکان تداوم خدمت رسانی وجود دارد.
اربعین حسینی 18آبان است ولی از حدود 15روز پیش از آن تا سه روز پس از آن ، کاروان های زیارتی در پایانه های چذابه و شلمچه در حال تردد هستند.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی پارسال حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده در اربعین امسال شمار زائران 20 تا 30 درصد افزایش یابد.
امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی نیز آماده شده است.
حرکت کاروان های اربعین حسینی از 2 مرز چذابه و شلمچه از سال 1392 با وجود نبود بسیاری از امکانات و فقدان زیرساخت های لازم شروع شد و هر سال بر عظمت و شور اربعین حسینی افزوده می شود.
مشارکت همه جانبه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان خوزستانی در پذیرایی از زائران اربعین حسینی ، از جلوه های برجسته و به یاد ماندنی حماسه اربعین است.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.