استاندار خوزستان با اشاره به تعامل اقلیت صابئین مندایی با مسلمین گفت: این روابط می تواند سرمشق و الگویی برای سایر گروه ‎ ها، ادیان و مذاهب مختلف باشد تا به یاری خدا بتوانیم دست در دست یکدیگر کشور عزیزمان را به سمت پیشرفت و ترقی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش بزرگداشت شهیدان صابئین مندایی ایران که در مندی صابئین اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: اگرچه امام حسین(ع) امام سوم شیعیان است اما آموزه‎های او تنها مختص شیعیان نیست بلکه چراغ راهی است برای تمام آزادی طلبان و حق‏خواهان و آنانی که از ظلم به سمت دموکراسی تبری می‎جویند و از این بابت یاد آن امام همام را گرامی می‎داریم.   

وی در ادامه عنوان کرد: انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان در دفاع مقدس در مقابل مهاجمین و دژخیمان و در مقابل همه هجمه‎ها ایستاد و سختی‎ها را به جان خرید و شاید اولین جنگی در یک سده اخیر بود که ایران در آن یک وجب از خاکش را از دست نداد که همه این‎ها برگرفته از آموزه‎های دینی و راه و روش ائمه و امام حسین(ع) بوده است.         

استاندار خوزستان برگزاری همایش بزرگداشت شهدای صابئین مندایی را نشان‎دهنده‎ حس هم‎نوعی، هم‎وطنی و همراهی همه آحاد مردم ایران در کنار هم برای دفاع از میهن عزیز دانست و تصریح کرد: باید در این روز یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مندایی را گرامی ‎داشت زیرا این شهدا با اهدای خون پاک خود برای اعتلای ایران عزیز و صیانت و حفاظت از مرزهای این کشور از جان خود گذشتند و باعث افتخار همراهان و هم‎کیشان خود شدند.

وی افزود: همچنین باید زحمات شش جانباز و آزاده مندایی را گرامی بداریم و قدردان تلاش‎های آن‎ها در طول هشت سال دفاع مقدس هستیم.  

شریعتی با ابراز تشکر از برگزارکنندگان این همایش خطاب به آنان گفت: ما وظیفه خود دانستیم که در این مراسم شرکت کنیم و همراه شما باشیم. شهدای شما را شهدای خودمان و شهدای میهن می‎دانیم و وظیفه خود می‎دانیم که در کنار شما یاد آن‎ها را گرامی بداریم.    

وی عنوان کرد: باید تشکری نیز داشته باشیم از مسئولانی که همت کردند و در جهت مرمت و بازسازی مقبره‎های شهدای عزیز صابئین مندایی گام برداشتند و دیروز نیز مراسم گلباران مقبره آنان را برگزار کردند. امیدواریم ارتباطات خوب و مناسبی که میان دولت و اقلیت صابئین مندایی به ویژه بزرگان و روحانیت معظم این اقلیت وجود دارد، تداوم داشته باشد.            

استاندار خوزستان با بیان این‎که پیروان این دین همواره در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشتند، اضافه کرد: این اقلیت هم در زمان بنیان‎گذار جمهوری اسلامی و هم در زمان مقام معظم رهبری همراه نظام بوده‎اند و امیدواریم این همراهی و تعامل تداوم داشته باشد زیرا این تعامل نشانه آزادیخواهی و دموکراسی در این نظام مقدس است.          

وی با تشکر از نوع برخورد و تعامل اقلیت صابئین مندایی با مسلمین اظهار امیدواری کرد: این روابط می تواند سرمشق و الگویی برای سایر گروه‎ها، ادیان و مذاهب مختلف باشد تا به یاری خدا بتوانیم دست در دست یکدیگر کشور عزیزمان را به سمت پیشرفت و ترقی سوق دهیم و در کنار هم رفاه و استانداردهای لازم را در کشور و استان خوزستان ارتقا بخشیم و با عملکرد مطلوب خود بتوانیم در این سال هم در جهت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام برداریم و از هیچ کوششی برای ساختن شهرها و روستاها دریغ نکنیم. 

شریعتی خاطرنشان کرد: باید بر روح بلند شهدای صابئین مندایی درود فرستاد و آرزوی سلامتی و توفیق برای تمام همشهریان و هم‎وطنان مندایی را دارم و امیدوارم با خوشی و سربلندی به زندگی پرافتخار خود در این کشور ادامه دهند و ما بتوانیم بیش از پیش بهره لازم را از توانمندی‎ها و فن‎آوری‎هایی که در حوزه کاری خود دارند ببریم.

وی یادآور شد: جا دارد یاد خاطره پزشک مندایی شادروان دکتر بشیر چحیلی را گرامی بدارم که در رشته پزشکی استاد من بود و بنده افتخار شاگردی او را داشتم و پس از آن دوران نیز رابطه نزدیک و صمیمی‎ای با این پزشک عالیقدر داشتم. دکتر چحیلی از نیکان روزگار بود و از بعد رفتار و تواضع و فروتنی شخصی نمونه بود و در عین حال که پزشکی متبحر، باتجربه و کم‎نظیر بود، خدمات زیادی را نیز ارایه داد. من به روح این عزیز که بر گردن بنده نیز حق استادی دارد درود می‎فرستم و امیدوارم خداوند جزا و اجر خیر را به همه گذشتگان به ویژه شهدای صابئین مندایی عطا فرماید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.