همزمانی ماه محرم ، هفته دفاع مقدس و ماه مهر تقارن میمونی است که بهترین فرصت برای معلمان است .
معلمان خردمند می دانند که پیروزی رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیل شده هشت ساله ودر دفاع ازکیان اسلام ، برگرفته از ماه محرم و عاشورا بوده است .
ایستادگی مردم ایران در مقابل دنیای ظلم و استکبار و خردکردن دهان ارتش بعثی که به نمایندگی از آمریکا قد برافراشته بود، برگرفته از شعارهای انقلابی امام سوم بود.
شهادت طلبی جوانان ایرانی برای دنیای استکبار که تحلیل مادی داشتند، قابل قبول نبود ؛ اما جوانان با ایمان ایران اسلامی با پوشیدن ردای شهادت، این پیام را به دنیا مخابره کردند که هر چه داریم از فرهنگ شهادت است.
دانستنی های خوب معلمان این فرصت را به آنان می دهد که از قیام عاشورا و هدف امام سوم بگویند. مخاطبین همراه ، صحبت از عاشورا وکربلا را به کارشناسان دینی واگذار می کنم و اما از دفاع و ازمقابله با دشمن می گویم.
آری ازروزهای سخت جنگی، روزهای بمباران شهرها، روزهای همراه با آژیرهای قرمز، زرد، وسفید ، روزهای سنگربندی شده شهرهایمان، روزهای همدلی وهمزبانی مردم ، روزهای همراهی جدی مردم با دولت ، روزهایی که مردم پشتیبان جنگ بودند وهمه درجنگ سهیم بودند، هرچه بگویم کم است.
از روزهایی که پیرزن روستایی با اهدای همه داراییش که دوتا تخم مرغ بود، خود را در جنگ سهیم می دانست تا مادری که فرزندش را تا پای اتوبوس جبهه بدرقه می کرد ، همه رخدادهای این جنگ ناخواسته اما تحمیلی بود که هیچ کس بیان نکرد و در سینه نسل های اول انقلاب ماند .
آری، قطره قطره خون شهدای جنگ تحمیلی خورشید را شرمسار و دشمن را تار و مارکرد. آری، جوانان شجاعی که با توسل به امام سوم، باکوله بار ایمان و عبور از پل غرور در خاکهای تفتیده جنوب و در سنگرهای گرم وسرد سکونت گزیدند و سرانجام خاک خوزستان را به خون پاک خود رنگین نمودند تا دشمن را از مام میهن برانند، اسوه های ماند گاری بودند!
برای ادای دین به این شهدای همیشه شاهد، ازمردم پشتیبان جنگ و از رزمندگان گمنام ولی نام آشنای جنگ خواهم گفت . نگارنده که خود درجبهه های جنوب همزیستی با رزمندگان را تجربه کرده است.
واقعیت را و ناگفته ها را می گویم تا فرهنگ ایستادگی ، پایمردی و مقاومت را برای نسل سوم انقلاب بازگوکرده باشم . بازهم می گویم تا این فرهنگ بی بدیل وایستادگی دشمن شکن را باپیام سینه به سینه و نسل به نسل مانا وهمیشگی نمایم.
7152/6066
دریافت کننده: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.