به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در آخرین روز شهریور 96 در پاسخ به تهدیدات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد:رییس جمهوری آمریکا کاسبکاری است که از رییس جمهور‌های پیشین این کشور درس نگرفته اما بداند شکست در انتظار یاوه گویان است.
وی افزود:رئیس جمهور تاجر آمریکا بداند ملت مقاوم ما هشت سال در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد و پیروز شد.
فرمانده سپاه خوزستان با تسلیت ایام محرم الحرام، حادثه عاشورا و محرم را یکی از اتفاقات تاریخ ساز خواند و گفت: این حادثه در وجود تک تک شیعیان جای دارد.
شاهوارپور فلسفه حادثه عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) برای پاسداشت 2 امر مهم و حیاتی به نام امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب مردم از ظلم شاه رها شدند اما استکبار جهانی و آمریکای جنایت کار، که آن روزها و امروز به دنبال به یوغ کشیدن ملتها هستند از سر ملت ما دست بر نداشتند.
شاهوار پور با یادآوری این مطلب که آمریکایی‌ها صدام را تحریک کردند تا از طریق او حمله همه جانبه به کشور ما داشته باشد بیان کرد: 31 شهریور سال 1359 بیست نقطه کشور را بمب باران کردند که استان خوزستان پیشتاز این حملات وحشیانه بود و آسیب های جدی به آن وارد شد.
وی تصریح کرد: صدام، نیروهای زرهی، پیاده و دوازده لشکر را در پشت مرزها قرار داد و اقدام به تجاوز به کشور ما کرد هرچند مردم ما در آن روز غافلگیر شدند اما با درسی که از عاشورا گرفتند به تنهایی در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام ایستادگی کردند.
فرمانده سپاه خوزستان گفت: با هدایت‌های امام خمینی (ره) که برخاسته از عمق اعتقادات ایشان بود مردم به این باور رسیدند که به رغم اینکه همه دنیا در کنار صدام هستند اما باید مقاومت را سر لوحه کار خود قرار داد.
وی توضیح داد: با وجود این که خانه و کاشانه مردم مورد تعدی قرار گرفت و شدیدترین موشک باران‌ها امان مردم را بریده بود اما خم به ابرو نیاوردند.
شاهوارپور همچنین به عملیات ثامن الائمه شکست حصر آبادان اشاره کردو گفت: آزاد سازی خرمشهر در سال 1361 موجب وحشت رژیم صهیونیستی شد.
7164/6068
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.