به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه دزفول صبح جمعه در جمع یگان های نمونه نظامی و انتظامی در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس در بلوار شهیدآباد این شهر در سخنانی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایستادگی و مقاومت امتی خداجو و دلیر مردانی است که مسیر تاریخ را تغییر دادند.
حجت الاسلام ' سیدمحمدعلی قاضی دزفولی' افزود:دفاع مقدس تجلی پیروزی خون بر شمشیر و تبلور جوشش خون شهدا و ایثارگران است.
وی هفته دفاع مقدس را میثاقی دوباره با شهدا و آرمان های بلند امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت بیان کرد و گفت: از برکت دفاع مقدس ، اسلام حیاتی دوباره یافت.
امام جمعه دزفول ، خودباوری ، استقلال ، آزادی و نیز عزت و عظمت نظام اسلامی را حاصل فداکاری فرزندان دلیر این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد.
در این آیین که جمعی از فرماندهان ارشد نظامی حضور داشتند یگان های نمونه مستقر در شمال خوزستان توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشته و بخشی از تجهیزات نظامی و دفاعی به نمایش درآمد.
یگانهای نمونه پایگاه چهارم شکاری دزفول ، تیپ 292 زرهی دزفول، تیپ حضرت مهدی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ، آموزشگاه شهید باکری ، پدافند هوایی دزفول ، پشتیبانی منطقه 6، سپاه ناحیه دزفول و نیز نیروهای بسیجی در این آیین از مقابل جایگاه رژه رفتند.
همچنین یگان های موتوری سپاه ، نیروی انتظامی و نیز تجهیزات نظامی و دفاعی مستقر در منطقه با عبور از مقابل جایگاه آمادگی خود را برای دفاع از کیان اسلامی به نمایش گذاشتند.
مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید ، 400 جانباز ، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.
به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد و روزی به نام دزفول در تاریخ ایران ثبت شد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.