به گزارش ایرنا عاشقان و دل سوختگان حسینی در دزفول در نخستین شب از ماه محرم با اجتماع در بقعه علی مالک پس از قرائت زیارت عاشورا به سوگواری و مرثیه سرایی پرداختند.
در این آیین و در اقدامی نمادین از سوی هیات لبیک گویان حسینی شهرستان دزفول پرچم عزای امام حسین (ع) از محل بقعه علی مالک تا آستان سبزقبا (ع) حمل شد.
اقشار مختلف مردم دزفول در این آیین با نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرچم متبرک به نام مبارک امام حسین(ع) را از بقعه علی مالک تا آستان سبزقبا (ع) حمل و در آنجا به اهتزار در آوردند.
با افراشتن این پرچم آیین های عزاداری و سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در تکایا ، مساجد و حسینیه های دزفول آغاز شد.
دزفول دارای 502 هیات عزادار است که بیش از نیمی از این هیات ها از سوی اداره تبلیغات اسلامی دزفول به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه اندیمشک نیز پنجشنبه شب در آئین افراشتن پرچم سیاه محرم در میدان امام خمینی (ره) این شهر گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگی زنده و جاویدان در طول تاریخ است.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود:حقیقت عاشورا در عبودیت و بندگی است و هرچه زمان می گذرد عظمت و بزرگی حضرت سید الشهدا علیه السلام بیشتر می شود.
وی بیان کرد:شعار امام حسین (ع) و هدف ایشان از قیام عاشورا دوری از تمام منکرها و عمل به معروف است و با گذشت سالها از این حماسه حق علیه باطل ، همچنان هدف آن زنده است.
وی گفت:مجالس سوگواری امام حسین (ع) باید با معرفت هرچه بیشتر برگزار شود و ویژگی های قیام عاشورا با دقت برای نسل های جدید تبیین گردد.
با آغاز ماه محرم آیین های عزاداری به همت 240 هیات سوگوار حسینی در شهرستان اندیمشک آغاز شد.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان** انتشاردهنده:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.