به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب اله آصفی چهارشنبه در نشست شورای اداری دزفول افزود:تیم نقشه بردار کارخانه قند دزفول از یک هفته پیش در منطقه مستقر شده و کارهای اجرایی این طرح بزرگ صنعتی کشاورزی در حال پیشرفت است.
وی با بیان اینکه در شش ماه دوم سال شاهد پیشرفت های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری در دزفول خواهیم بود گفت:دزفول به واسطه داشتن ظرفیت های آبی،خاکی و نیروهای متخصص از بخش کشاورزی با ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که در این شهرستان در کشت ، نگهداری و تولید محصولات از ماشین آلات و دانش روز استفاده می شود.
شهرستان دزفول در کشت و تولید محصول استراتژیک چغندرقند از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر احیای مجدد کشت این محصول در سالهای اخیر ، با استقبال کشاورزان منطقه کشت چغندرقند همچنان رو به افزایش است.
به دلیل نبود کارخانه قند در شمال خوزستان محصول چغندرقند تولید شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک برای تبدیل به شکر به کارخانه های سایر استان های کشور منتقل می شود.
با ظرفیت بالای کشت و تولید چغندر قند در شمال خوزستان ، این منطقه علاوه بر ضرورت راه اندازی کارخانه قند دزفول ، نیازمند راه اندازی حداقل سه کارخانه قند جدید است.
به گزارش ایرنا فرماندار دزفول همچنین در نشست شورای اداری این شهرستان افزود:دزفول به سمت و سوی توسعه پیش رفته به طوری که هیات دولت از 2 سال پیش دزفول و جیرفت را برای صادرات انتخاب کرد و کارهای زیادی برای تحقق آن انجام شده است.
آصفی افزود:تاکنون نگرانی مردم دزفول این بود که هزاران تن محصول تولید این شهرستان به دلیل نبود گمرک با نام سایر شهرهای کشور به خارج صادر می شد که با تلاش صورت گرفته موفق به راه اندازی گمرک در این شهرستان شدیم و امیدواریم مرز هوایی فرودگاه دزفول نیز بزودی راه اندازی شود.
وی اظهار کرد:شهرستان دزفول در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت،سرمایه گذاری و دیگر بخش ها سرآمد است.
وی به دیگر فعالیت های اقتصادی در دزفول اشاره کرد و گفت: تا 15 روز آینده عملیات اجرایی ساخت نیروگاه هزارمگاواتی دزفول با سرمایه گذاری یک شرکت یونانی آغاز می شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.