به گزارش ایرنا مرتضی بانک روز چهارشنبه در بازدید از یادمان شهدای شلمچه در نقطه صفر مرزی ایران و عراق با بیان اینکه خاطره شهیدان هیچگاه فراموش نخواهد شد افزود : ما مدیون خون شهدا هستیم ، شهدای ما تا ابد در تاریخ جاودانه خواهند بود.
وی تجدید پیمان با شهدای هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های معظم شاهد و گرامیداشت فداکاری های مردم آبادان و خرمشهر را از اهداف نخستین سفر در این مسولیت جدید بیان کرد و گفت:خدمت به مردم خوزستان بخصوص ابادان و خرمشهر افتخار ماست و امیدواریم خداوند توفیق خدمت بیشتر به این مردم عزیز را به ما عنایت فرماید.
مشاور رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه آبادان و خرمشهر متعلق به همه ملت ایران است اطهار داشت : از همه توان خود برای آبادانی و پیشرفت این منطقه استفاده خواهیم کرد و منطقه آزاد اروند نیز در این راستا گام خواهد برداشت.
وی گفت:خدمتگزاری به چنین مردمی که هشت سال جنگ تحمیلی را با صبوری تحمل کردند و از همه هستی خود برای دفاع از ناموس و کیان نظام اسلامی مایه گذاشتند ، افتخاری ماندگار برای همه مسولان نظام اسلامی هستند.
بنا به این گزارش بانک در بازدید از یادمان شهدای گمنام شلمچه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و با قرائت فاتحه و نماز از مقام این عزیزان تجلیل کرد.
بازدید از یادمان شهدای گمنام شلمچه نخستین مکانی بود که بانک در بدو ورود به خوزستان از این مکان مقدس بازدید کرد.
بانک در سفر یک روزه به استان خوزستان ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آبادان و خرمشهر از بندرگاه خرمشهر و چند طرح تولیدی و نیروگاه ١٢٠٠ مگاواتی سیکل ترکیبی خرمشهر بازدید کرد و مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
عمده مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی کمبود نقدینگی و مشکلات مالی و سرمایه درگردش عنوان شد.
مرتضی بانک ١٠ روز پیش با حکم دکتر حسن روحانی رییس جمهوری جانشین اکبر ترکان در دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور شد.
٧١٠٤/6002خبرنگار مسعود گادار**انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.