به گزارش ایرنا سید جواد زمانی سه شنبه در دومین همایش تجلیل از فعالان و برترین های حوزه گردشگری این منطقه آزاد اروند افزود: متاسفانه برخی همانند آنچه درباره سفارت عربستان سعودی انجام دادند باعث می شدند تا جو ناامنی از کشور برای گردشگران خارجی ترسیم شود.
وی اظهار کرد : در حالی که عربستان با به شهادت رساندن یک عالم دینی جو سیاسی سختی را تجربه می کرد برخی از افراد با حمله با سفارت عربستان حس ناامنی در بین گردشگران خارجی نسبت به ایران ایجاد کردند.
زمانی گفت:راه مبارزه با فقر و توسعه سرمایه گذاری خارجی با ایجاد زیرساخت های گردشگری امکان پذیر است و با بسترسازی مناسب در این بخش می توانیم علاوه بر جذب سرمایه های خارجی، اشتغال را در بخش های مختلف کشور رونق بخشیم.
وی اظهار کرد : باید به گونه ای برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم که صنعت گردشگری به قطب تجاری و اقتصادی کشور تبدیل شود.

** اختصاص 50 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این همایش گفت: 50 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند در سال جاری هزینه می شود.
عبدالله کعبی افزود : در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش های مختلف در منطقه آزاد اروند رخ داده و اینک شاهد تحول در شهرستان های آبادان و خرمشهر هستیم.
وی اظهار کرد : امکانات و زیرساخت های خوبی در بخش های مختلف بخصوص در بخش صنعت، بازرگانی و پزشکی در منطقه آزاد اروند ایجاد شده که می توان از این زیرساخت ها برای جذب گردشگر خارجی بخصوص کشور همسایه عراق بهره برد.
کعبی در بخش دیگری از سخنان گفت: برخی از افرادی که تریبون در اختیار دارند بدون در نظر گرفتن خدمات سازمان منطقه آزاد اروند علیه مسئولان این سازمان سخن می گویند.
وی افزود: اگر ایرادی بر مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند وارد داشته باشد شرط اسلامی بیان آن این است که در مرحله اول به صورت تذکر حضوری بدهند و در صورت قانع نشدن بعد از تریبون های مختلف علیه ما سخنرانی کنند.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:این همایش به منظور تجلیل از فعالان صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند و به مناسبت روز جهانی جهانگردی برگزار می شود.
سید علی موسوی افزود: توسعه گردشگری منطقه با وجود پتانسیل های فرهنگی ، وجود جاذبه‌های متنوع ، فضاهای سبز و مراکز خرید و بازارها جزء اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند است.
در پایان این مراسم از 25 فعال حضور گردشگری و 15 خادم حوزه گردشگری در شهرستان های آبادان و خرمشهرتقدیر شد.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.