به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه پس از برگزاری سومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد:فرهنگ دفاع مقدس بسیار غنی است ولی در سه دهه پس از پایان جنگ تحمیلی، آن طور که در شان دفاع مقدس است کارهای تاثیرگذار فرهنگی که نسل جوان را با آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس پیوند دهد صورت نگرفته است و این یک ضعف فرهنگی است.
وی با بیان اینکه هنوز ابعاد مهم و ارزشی دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده افزود: ما در شرایطی با همه وجود از خود دفاع کردیم که دشمنان با همه قوا و توان تلاش کردند این نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند ولی به برکات خون شهیدان و ایثار رزمندگان اسلام ، همه نقشه ها و توطئه های دشمن نقش بر آب شد.
استاندار خوزستان گفت: جوانان و نسل سوم انقلاب باید به روشنی دریابند که موقعیت ما و انقلاب اسلامی در زمانی که دشمن بعثی با حمایت آشکار و پنهان همه قدرت های استکباری و شیطانی تلاش داشت ایران اسلامی را با بن بست روبه رو کند چگونه بود.
وی بیان کرد: در چنین شرایط سخت و دشوار ، اگر ایثار و از جان گذشتگی برگرفته از آموزه های دینی و اعتقادی نبود دشمنان به اهداف خود رسیده بودند ولی اراده خداوند بر این تعلق گرفت که نهال نوپای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بماند و به درختی تناور و شکوفا تبدیل شود.
استاندار خوزستان در ادامه بر تبلیغات محیطی با هماهنگی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس که مصادف با ایام دهه محرم است ، باید فضای فرهنگی دفاع مقدس حاکم و برنامه های عمیق فرهنگی و هنری تدارک دیده شود.
شریعتی، فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) بیان کرد و افزود: عاشورا و دفاع مقدس هشت ساله ما دارای یک ریشه هستند.
وی افزود: همه تصمیم های دفاع مقدس بر اساس اخلاق و منطق، و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی بود و این رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی بر اجرای برنامه های عمیق و تاثیرگذار هفته دفاع مقدس در مدارس تاکید کرد و افزود: تقارن فصل بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، فرصتی ارزنده برای انتقال ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به نسل انقلاب و رویش های آن است.
وی گفت: همه برنامه های دفاع مقدس باید با رویکرد جوانان دیده شود و خوشبختانه در کمیته های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این مساله به خوبی دیده است.
بنا به این گزارش در سومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، کمیته های فرهنگ و هنر ، ایثارگران ، بانوان و نیروهای مسلح برنامه های خود را در هفته دفاع مقدس تشریح کردند.
برگزاری رژه نیروهای مسلح در 11شهرستان خوزستان ، غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، برپایی نمایشگاه های ویژه دفاع مقدس در شهرهای استان ، رونمایی از کتاب های جدید مرتبط با دفاع مقدس و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در 17شهرستان خوزستان از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان است.
در هفته دفاع مقدس بیش از سه هزار برنامه فرهنگی ، هنری ، ورزشی در شهرهای مختلف خوزستان تدارک دیده شده است.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.