به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد واعظی دوشنبه در همایش ائمه جماعات و طلاب حوزه های علمیه استان خوزستان تحت عنوان لبیک یا امام حسین(ع) در مسجد اعظم اهواز افزود: هم اکنون باید با چنگ و دندان مقابل دشمن بایستیم چون در حال مبارزه هستیم و این مبارزه به تلاش ، استقامت و ایستادگی نیازمند است.
وی با بیان اینکه در طول نزدیک به چهار دهه ، دشمنان و ایادی داخلی وابسته به نظام سلطه ، نظام دینی مبتنی بر ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دادند و در برهه ای نیز تلاش داشتند چیزی به نام ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده نشود افزود: به لطف الهی همه این فشارها و هجمه ها با حضور مردم خنثی شد ولی دشمن همچنان به دشمنی و خصومت با نظام اسلامی ادامه می دهد تا این نظام به الگویی برای جهانیان تبدیل نشود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را یک بلوف سیاسی توصیف کرد و در ادامه با بیان اینکه دشمنان با حمله به ایران اسلامی قادر نخواهند بود به نظام اسلامی صدمه ای وارد کنند افزود: حضور مردم درصحنه اجازه نمی دهد دشمن به حمله فکر کند چون شکستش قطعی خواهد بود.
واعظی با بیان اینکه در چهار دهه اخیر نظام اسلامی در شرایط عادی نبوده تا بتواند به اهداف خود برسد افزود: ابعاد جنگ ، تحریم ها ، فشارهای سیاسی ، حرکات ضدانقلاب و ترور به گونه ای بوده که اجازه نداده نظام اسلامی در شرایط عادی کار و پیشرفت کند و حتی با وجود برجام ، نظام سلطه هنوز به اعمال فشار ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی با وجود همه دشمنی ها به جلو حرکت می کند و در بسیاری از بخش ها همچون دانش ، امنیت ، صنایع موشکی و دفاعی رشد و پیشرفت کرده، بیان کرد: در بخش معیشت مردم و رونق اقتصادی و مدیریت منابع با مشکلاتی رو به رو هستیم که ریشه آن از دولتی بودن اقتصاد است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نجات اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم در گرو اقتصاد خصوصی واقعی است افزود: هم اکنون اقتصاد ما وابسته به نفت است و متاسفانه بخش مهمی از درآمدهای نفتی که باید در زیرساخت ها هزینه شود برای امور جاری دولت هزینه می شود.
وی موفقیت یک نظام سیاسی را در سه مقوله امنیت ، عدل (عدالت) و رفاه خلاصه کرد و افزود: ما در مقوله امنیت موفق عمل کرده ایم ولی هنوز نظام توزیع مبتنی بر عدالت در کشور با اشکالاتی رو به رو است و در بخش رفاهی نیز ، نارضایتی اقتصادی و معیشتی در مردم دیده می شود.

* اسلام دین فردی نیست و به شدت اجتماعی است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام دین فردی نیست و به شدت اجتماعی است افزود: بر اساس روایات رسیده از امامان معصوم(ع) اساس اسلام ولایت است و بدون ولایت دین دچار انحراف خواهد شد گو اینکه در زمان معاویه نماز و روزه بود ولی ولایت و امامت نبود اساس دین به انحراف کشیده شد.
واعظی با تبیین ابعاد عید غدیر و اهمیت امامت در نظام اسلامی گفت: در عید غدیر خداوند نعمتش را به اتمام رساند ، دین تکمیل شد ، دشمنان مایوس شدند و خداوند با ولایت علی (ع)به دین اسلام راضی شد.
وی گفت: در اندیشه دینی شیعه ، ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) نایب الامام است و اطاعت از آن واجب شرعی است.

* طلاب به شبهات پاسخ دهند
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، تبیین و تعمیق اعتقادات دینی مردم را یکی از وظایف طلاب و مبلغان دینی برشمرد و افزود: در دهه محرم به برکت سید الشهدا(ع)دل ها برای پذیرش حقایق آماده است و بهترین فرصت برای تبلیع است.
واعظی افزود:حضور انبوه جوانان در ماه محرم در مساجد می تواند زمینه ای برای تبیین حقایق ناب اسلامی و بیان علل قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا باشد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.