رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی خوزستان به تنوع قومیتی در استان خوزستان و نگاه یکسان به ظرفیت های قومی استان اشاره کرد و گفت: سعی داشته ایم در این فرصت محدودی که وجود داشت توزیع عادلانه ای صورت گیرد. سعی کردیم از اقوام مختلف دعوت کنیم، در اجراها شاهد آن هستیم که از بخش های مختلف جغرافیایی استان و قومیت های مختلف استان بوده است.خوشبختانه نارضایتی وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ولی الله شجاع پوریان، نماینده ادوار مجلس خوزستان، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی خوزستان در برج میلاد در حاشیه برگزاری این جشنواره در خصوص کیفیت برگزاری این همایش و رسیدن به اهداف اصلی آن ضمن تقدیر از اصحاب رسانه استان، گفت: در ابتدا از اصحاب رسانه استان خوزستان به علت پوشش خبری مناسب و انعکاس خبری در سطح استان و کشور جشنواره فرهنگی استان شب های خوزستان قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی اصلی استان  نبوده است بیان کرد: جشنواره اصلی به مدت یک هفته در آینده برگزار خواهد شد که با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ استان خوزستان، همچنین معرفی استعدادهای استان خوزستان است، همچنین سعی شده است در کنار معرفی استعدادها و قابلیت ها نگاهی به مشکلات فعلی استان داشته باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی خوزستان با بیان اینکه  برگزاری این جشنواره زمان بر شد و دلیل آن مصادف شدن همایش با انتخابات ریاست جمهوری  بود گفت: شهردار تهران یکی از نامزدها بود نگران بودیم از این هفته فرهنگی و اقتصادی برداشت  های انتخاباتی نشود.

وی افزود: اهداف شب های فرهنگی استان خوزستان برآن بوده است که مقدمه و پیش درآمدی برای هفته اصلی فرهنگی اقتصادی استان باشد تا بتوانیم در استان هماهنگی های لازم را داشته باشیم و اینکه در تهران چقدر می توانیم هماهنگی ها را ساماندهی کنیم خوشبختانه بیش از انتظارمان تحقق پیدا کرد.

شجاع پوریان با اشاره به تشکیل کارگروه ها و کمیته های مختلف همچون میراث فرهنگی، فرهنگی هنری،اقوام و شهرستان ها و کارگروه نفت و انرژی برای برگزاری این برنامه فرهنگی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی استانداری  خوزستان و مدیران استانی که علیرغم مشغله فراوان مسئولیت کارگروه های شورای سیاستگذاری را پذیرفتند، ابراز امیدواری کرد: استاندار خوزستان و مدیران فرهنگی استان همکاری بسیار خوب و همه جانبه ای را در برگزاری این همایش داشتند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  مدیران برج میلاد که شاهد این برنامه بودند گفته اند سال ها که ما برنامه های جشنواره های فرهنگی داشته ایم هیچگاه با این استقبال مردمی روبه رو نشده ایم، هماهنگی های خوبی در اجرا صورت گرفته است. این استقبال مردمی نشان می دهد که این جشنواره موفق عمل کرده است.

شجاع پوریان به تنوع قومیتی در استان خوزستان و نگاه یکسان به ظرفیت های قومی استان اشاره کرد و گفت: سعی داشته ایم در این فرصت محدودی که وجود داشت توزیع عادلانه ای صورت گیرد. سعی کردیم از اقوام مختلف دعوت کنیم، در اجراها شاهد آن هستیم که از بخش های مختلف جغرافیایی استان و قومیت های مختلف استان بوده است.خوشبختانه نارضایتی وجود نداشته است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی خوزستان به برنامه های آینده این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: جمع بندی خواهیم داشتیم و بازخوردهای آن و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی خواهیم کرد.

شجاع پوریان در پایان به ایجاد یک دبیرخانه دایمی برای جشنواره های فرهنگی استان در مرکز کشور اشاره داشت و عنوان کرد: این دبیرخانه را با کمک استانداری خوزستان و مجموعه های مختلف دایر خواهیم کرد تا در آینده با قوت بیشتری برنامه های مختلفی برای استان در نظر بگیریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.