امام جمعه گتوند شنبه شب در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اطعام در عید غدیر نه تنها برای مستمندان بلکه برای مؤمنان نیز مستحب است، گفت: اطعام ایتام، نیازمندان و دیگر اقشار مختلف مردم، هرساله به مناسبت عید غدیر خم در این شهرستان برگزار می شود، و هزینه این تعداد اطعام هرساله به همت خیرین شهرستان گتوند تامین می شود، که امسال نیزاین مراسم با برنامه ریزی بهتری و استقبال خیرین برگزار شد.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی اطعام اقشار مختلف مردم را یکی از برنامه‌های مهم عید سعید غدیرخم در شهرستان گتوند عنوان کرد و اضافه کرد:همایش پیاده روی از مرکز شهرستان تا بقعه محمد بن زید(ع)،مسابقات ورزشی، جشن های مختلف در 2بخش مرکزی و عقیلی و روستاهای این شهرستان، مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه مختلف، سرکشی و کمک به ایتام و نیازمندان،آذین بندی مساجد و خیابان ها و برپایی ایستگاه های صلواتی ازدیگر برنامه های برگزار شده به مناسبت عید سعید غدیر خم در شهرستان گتوند بود.
وی در پایان گفت: امسال آیین های عید سعید غدیر خم در شهرها و روستاهای این شهرستان با برنامه ریزی بهتری برگزار شد، و تلاش می کنیم تا سال های آینده نیز این کیفیت تداوم داشته باشد.
همچنین جشن غدیر همزمان با این مراسم با حضور مسئولان محلی و اقشارمختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) و مساجد و حسینیه های شهر ها و روستاهای شهرستان گتوند برگزار شد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده، که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، جنت مکان، صالح شهر ، ترکالکی و نیز 45 روستا است.
7467/6068 خبرنگار: باقرابراهیمی** انتشار: محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.