به گزارش ایرنا آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز، در مصلای مهدیه این شهر، با اشاره به فجایع اخیر میانمار که به کشته شدن تعداد زیادی از اقلیت مسلمان این کشور بودایی منجر شده، اظهار کرد: این جنایات را همچون وقایع بوسنی هرزه گوین، می توان نوعی نسل کشی دانست، این در حالیست که مجامع بین المللی نسبت به آن واکنشی نشان نداده است.
وی با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، از جامعه جهانی به دلیل سکوت در مقابل این جنایات انتقاد کرد و افزود: سران دولت های اسلامی نیز در قبال این ظلم به مسلمانان نیز سکوت کرده اند که نسبت به آنها نیز معترض هستیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان درادامه با اشاره به برگزاری آیین حج امسال، با تقدیر از سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در این سازمان گفت: وعده ها برای برگزاری آیین حج در فضای نظم و امنیت محقق شده است و تاکنون که اعمال حج به پایان رسیده و حجاج در حال بازگشت هستند، این آیین به صحت و سلامت برگزار شده و اتفاقی رخ نداده است.
وی اضافه کرد: حجاج از عملکرد دولت سعودی و تدابیر نماینده ولی فقیه و ستاد حج رضایت دارند.
آیت ا... موسوی جزایری در ادامه با اشاره به درخواست خود از مردم در نماز عید فطر به منظور جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان جنگ یمن، گفت: با این فراخوان 800 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری و به ستاد پشتیبانی مردمی یمن با مدیریت حجت الاسلام اختری ارسال شده که این کمک ها به آسیب دیدگان جنگ یمن و درمان بیماران به ویژه وبا اختصاص می یابد.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان همچنین با اشاره به برگزاری آیین های مخصوص عید غدیر در روز شنبه گفت: 2 مراسم به این مناسبت در خوزستان برگزار می شود که جزو سنت های حسنه و خاص این استان است.
وی افزود: برگزاری راهپیمایی در روز عید غدیر به منظور اعلام بیعت با امیرمومنان علی (ع) در مناطقی همچون کوی علوی اهواز که چند سال است که برگزار می شود و همچنین 'اطعام یوم الغدیر' که از مستحبات است و خوزستان در آن پیشقدم بوده از آیین های برگزاری این روز در خوزستان است.

* ضیافت علوی در 20 منطقه اهواز
دبیر بنیاد غدیر خوزستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: در روز شنبه به مناسبت عید غدیر در 20 منطقه اهواز ضیافت علوی برگزار می شود و 80 هزار نفر در این روز پذیرایی می شوند.
سید موسی بلادیان افزود: این آیین چند سال پیش از مسجد الغدیر اهواز آغاز شد و تعدادی از طلاب برگزاری آن را برعهده گرفتند که اکنون در مناطق زیادی از اهواز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: بنیاد غدیر با همکاری خیران، امسال یک هزار بسته را به عنوان هدایای روز غدیر بین خانواده های نیازمند توزیع و جهیزیه 20 زوج را نیز اهدا می کند.
بلادیان اظهار کرد: بنیاد غیردولتی غدیر 16 سال پیش برای تبیین و فعالیت در راستای ارتقای آگاهی نسبت به واقعه غدیر تاسیس شده است.
بر اساس این گزارش، قرار بود راهپیمایی نمازگزاران در محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار همزمان با سراسر کشور پس از آیین نماز جمعه برگزار شود اما به دلیل گرما و شرجی شدید، این راهپیمایی لغو شد.
7151/ 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.