به گزارش ایرنا 2 ماه پیش با دستور شهردار وقت آبادان میدان کفیشه با وجود مخالفت برخی شهروندان و کارشناسان راهور و عمران شهری تخریب شد.
با روی کار آمدن شورای پنجم و انتخاب سرپرست شهرداری آبادان احداث مجدد میدان کفیشه در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از روز دوشنبه کارگران شهرداری برای ساخت میدان جدید اقدام به بستن قسمتی از مسیر و برشکاری خیابان دهداری آبادان کردند.
یکی از اهالی کفیشه آبادان در این باره به ایرنا گفت:برداشتن میدان کفیشه باعث شد مراجعه مردم به بازار این منطقه کم و بسیاری از بازاریان ضرر کنند.
احمد سجادیان که خود را یکی از کسبه منطقه کفیشه معرفی کرد افزود:تخریب میدان کفیشه کاری غیرکارشناسی بود که باعث شد دسترسی ماموران امدادی در زمان وقوع حادثه احتمالی با تاخیر روبه رو شود.
یک عضو شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این باره به ایرنا گفت:موضوع میدان کفیشه در نشست شورای اسلامی شهر آبادان مطرح و با توجه به تومارهای مردمی و بازاریان محله در این خصوص تصمیم به احداث مجدد آن گرفته شد.
حمید کوراوند اظهارکرد:با مکاتبه انجام شده با شورای ترافیک و موافقت راهنمایی و رانندگی احداث مجدد میدان کفیشه با تغییر هندسی و المان جدید در دستور کار شهرداری آبادان قرار گرفت.
وی گفت:تخریب میدان کفیشه، تخریب سه باره میدان سده و تغییر هندسی میدان ایستگاه پنج بهار آبادان با صرف هزینه زیادی توسط شهردار وقت، جز اتلاف بیت المال چیزی برای آبادان نداشت.
وی به پیگیری شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص پاسخگو بودن شهردار سابق آبادان در خصوص آنچه که وی برخی از اقدام های غیرکارشناسی وی خواند اشاره کرد و بیان داشت: پاسخگویی باید در شهرداری نهادینه شود.
فرمانده راهنمایی و رانندگی آبادان در خصوص تخریب و احداث مجدد میدان کفیشه آبادان به ایرنا گفت:راهنمایی و رانندگی خواستار اصلاح هندسی میدان کفیشه و تعریض خیابان دهداری بود که شهرداری برخلاف نظر ما اقدام به برداشتن میدان کرد.
سرهنگ رضا عشیری گفت:راهنمایی و رانندگی مخالفتی برای احداث مجدد این میدان کفیشه ندارد ولی اصلاح هندسی آن باید با نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی انجام شود.
کفیشه نام محلی در آبادان است که پیش از جنگ تحمیلی محل جمع شدن کارگران شرکت نفت و محل تفریح آنان بود.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.